Renault Scenic
Kolejną stworzoną z myślą o rodzinie propozycją Renault jest Scenic drugiej odsłony. Zaprezentowany w 2003 roku VAN wzorem poprzednika zbudowany został na bazie modelu Megane z wykorzystaniem układu jezdnego i napędowego tego kompaktowego modelu. Wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości, odpornych na intensywną eksploatację. Scenic z powodzeniem zmieści pięcioosobową załogę (Grand Scenic nawet siedem osób) wraz z 430-litrowym bagażem.
Inżynierowie Renault do napędzania Scenica oddelegowali bogatą paletę silnikową. Wśród zasilanych benzyną najsłabszy jest 98-konny 1.4 nadający się wyłącznie do miasta. Niewiele lepiej prezentuje się 115-konny 1.6 pozwalający jedynie na niespieszne pokonywanie długich tras. Dopiero 136-konny 2.0 umożliwia bezpieczne wyprzedzania z kompletem pasażerów na pokładzie. Podobnie topowy turbodoładowany wariant oddający 163 KM. W kwestii jednostek wysokoprężnych Scenic zapewnia równie szeroki wybór. Najstarszy 1.9 dCI 100-130 KM wedle opinii użytkowników sprawia najwięcej problemów, za to obecne po dziś dzień w autach Renault silniki 2.0 i 1.5 dCI (150, 105 KM) uchodzą za delikatne lecz stosunkowo bezproblemowe.