Renault Espace
Pionierem w segmencie vanów na Starym Kontynencie było Renault, które modelem Espace z karoserią z tworzyw sztucznych podbiło rynek. Obecna od 2002 roku czwarta odsłona francuskiego szlagieru nieprzerwanie walczy o nowych klientów. Za 20 tysięcy bez problemu znajdziemy mniejszy wariant tego auta - Van. Krótszy rozstaw osi nie oznacza wcale ciasnego wnętrza, Espace zaopatrzono w sześć oddzielnych foteli usytuowanych w trzech rzędach. Dzięki przemyślanej konstrukcji w kilka chwil możemy przemienić rodzinną salonkę (wymontowując dwa rzędy foteli) w bagażówkę legitymującą się 2860 l przestrzeni ładunkowej.
Pod maskę rodzinnego Renault trafiały sprawdzone i proste silniki 2.0 135-140 KM, 3.5 V6 - 245 KM jak i jednostki doładowane wymagające więcej uwagi 2.0 Turbo 170 KM. Wysokoprężną paletę stanową motory czterocylindrowe (topowy 3.0 V6 dCI jest zbyt drogi) 1.9, 2.0 i 2.2 dCI (odpowiednio 117, 130-175, 139-150 KM) trapione przez szereg drobnych problemów.