Opel Zafira
W 1999 roku Opel w oparciu o Astrę II stworzył pierwszego kompaktowego vana w swej historii, który od razu zawładnął rynkiem. Przestronna kabina w połączeniu z pojemnym bagażnikiem skrywającym pod podłogą dwa awaryjne foteliki (Flex 7), uczyniły z Zafiry I ulubieńca rodzin ceniących prostotę i praktyczne względy.
Także jednostki napędowe przejęto żywcem z Astry. Podstawowym silnikiem został 1,6 16V 101 KM, następne w hierarchii 1.8 i 2.2 zapewniają nieporównywalnie lepszą dynamikę (125 i 147 KM) przy akceptowanym zapotrzebowaniu na paliwo. Nie lada gratką dla ojców rodzin ze sportową żyłka jest topowy wariant OPC zaopatrzony w agresywny pakiet stylistyczny, a co ważniejsze w doładowany dwulitrowy motor generujący 192-200 KM (v-max 220 km/h, 0-100 8,2s). Jednakże koszty jego utrzymania są nieporównywalnie wyższe ze słabszymi wersjami. By cieszyć się z niskiego spalania, zmuszeni jesteśmy sięgnąć po napędzane łańcuchem rozrządu silniki 2.0 bądź 2.2 DTI. Dzięki mocy 101 i 125 KM dosyć sprawnie wprawiają w ruch kompaktową Zafirę.