Vany za 20 000 zł
Chrysler Grand Voyager
W życiu typowego faceta wyodrębnić możemy wiele etapów. W młodości niejeden z nich, nie bacząc na potencjalne zagrożenie, bezlitośnie eksploatował nadgryzione zębem czasu BMW czy Golfa GTI. Jednakże prędzej czy później szybką zabawkę trzeba zamienić na pojazd familijny. Ci, którzy mają już nieco liczniejszą rodzinę, docenią pojemne i użyteczne vany. Dysponując kwotą 20 tys. zł. z powodzeniem możemy w tej grupie wybierać pomiędzy ciekawymi modelami w niezłym stanie.
W życiu typowego faceta wyodrębnić możemy wiele etapów. W młodości niejeden z nich, nie bacząc na potencjalne zagrożenie, bezlitośnie eksploatował nadgryzione zębem czasu BMW czy Golfa GTI. Jednakże prędzej czy później szybką zabawkę trzeba zamienić na pojazd familijny. Ci, którzy mają już nieco liczniejszą rodzinę, docenią pojemne i użyteczne vany. Dysponując kwotą 20 tys. zł. z powodzeniem możemy w tej grupie wybierać pomiędzy ciekawymi modelami w niezłym stanie.
Na pierwszy ogień weźmy legendę z USA, Chryslera Grand Voyagera. Niebywały sukces czwartej generacji tego modelu w konserwatywnej Europie przyczynia się do dużej podaży używanych egzemplarzy. W podboju rynku nieoceniona okazała się szeroka gama jednostek napędowych i rzecz jasna praktyczna strona samochodu.
Obszerna kabina wykonana w typowy dla jankesów sposób, pochłania siedmioosobową załogę z niewielkim bagażem. Układ siedzeń 2+2+3 pozwala na rozmaite kształtowania dostępnej przestrzeni.
Na Starym Kontynencie Voyagera napędzać mogły silniki cztero- i sześciocylindrowe. Podstawowy 147-konny 2.4 jest stanowczo za słaby. Decydując się na benzynowy agregat lepiej pokusić się o kupno większych 174-218-konnych 3.3 i 3.8 V6, wzorowo współgrających z instalacją gazową. W ich wypadku spalanie przekraczające 15 litrów na setkę nie jest zjawiskiem nadzwyczajnym. Dla zwolenników diesli przygotowano dwie propozycje 2.5 i 2.8 CRD generujących odpowiednio 143-163 i 150 KM. Nawet współpraca z ospałą przekładnią automatyczną nie ujawnia u nich niedoborów momentu obrotowego i mocy.