Seat Alhambra
W wyścigu po rodzinną klientelę koncern Volkswagen jako jeden z ostatnich włączył się do rywalizacji. We współpracy z europejskim oddziałem Forda powstał VW Sharan, Ford Galaxy i Seat Alhambra. Różnice zwłaszcza pomiędzy Seatem a VW sprowadzały się wyłącznie do emblematów i kosmetyki. Dzięki jednobryłowej karoserii, w zależności od wersji Alhambra dysponuje sześcioma (6 niezależnych foteli) bądź siedmioma miejscami. Głównym mankamentem wnętrza Seata są łuszczące się plastiki typowe dla aut VW z tamtych lat. Największym atutem Alhambry poza funkcjonalnością jest sprawdzona technika.
W katalogu silników benzynowych spotkamy sprawdzone pozycje 2.0 115 KM, 1.8 Turbo 150 KM i 2.8 VR6 - 204 KM szczycące się brakiem typowych usterek. Ponadto jednostki wolnossące wzorowo współpracują z instalacją gazową. Spoglądając na gamę diesli nie sposób nie dostrzec znanego na całym świecie 1.9 TDI w różnych wersjach 90-150 KM. Wysoka trwałość, szerokie zaplecze części zamiennych i niskie spalanie spychają na dalszy plan głośną pracę i brak kultury pracy. Jedynie nowoczesny 2.0 TDI nie jest wart polecenia, ze względu na mnogość wad.