Trwa ładowanie...
d1twe8l

Usportowiony FORD FOCUS – ST170!

d1twe8l
d1twe8l

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/229/focus-st-przod.jpg',550,333) ) |
| --- | Sport Technologies to program Forda mający na celu budowę sportowych samochodów w oparciu o modele produkowane masowo. Ford zamierza stworzyć kompromis pomiędzy modelami popularnymi, a WRC.
Ford Focus ST170 w podstawowej wersji trzydrzwiowej kosztuje 86 tysięcy. Co dostaniemy za te pieniądze?
Wyświetl osiągi )
Wyświetl parametry silnika )
Wyświetl dane dotyczące zawieszenia )

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/229/focus-st-zegary.jpg',550,417) ) |
| --- | ...przede wszystkim silniejszy silnik Duratec ST, który opracowano w oparciu o seryjną 2,0-litrową jednostkę. Aby uzyskać 173 KM (127 kW) przy 7,000 obr/min, wzmocniono elementy układu korbowego. Poza tym wymieniono głowicę cylindrów o zwiększonym przepływie powietrza, wprowadzono płynną zmianę faz rozrządu dla zaworów ssących oraz nowy, dwusekcyjny kolektor ssący (DSI). Zmiany te pozwoliły zwiększyć maksymalną liczbę obrotów oraz podwyższyć efektywność spalania i stopień sprężania.
W związku ze zwiększeniem mocy silnika konieczne stało się zastosowanie nowej 6-stopniowej skrzyni biegów. Od tradycyjnych skrzyń biegów z jednym wałkiem pośrednim, przekładnia Getrag różni się tym, że posiada dwa takie wałki. Pozwoliło to na ograniczenie jej rozmiarów - skrzynia nie zajmuje więcej miejsca niż zwykła 5-biegowa skrzynia Forda Focusa i waży zaledwie 46 kg.

d1twe8l

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/229/focus-st-tyl.jpg',550,347) ) |
| --- | Modyfikacje zawieszenia nie mają rewolucyjnego charakteru, właściwie zmieniono jego charakterystykę. Zastosowano sprężyny sztywniejsze zwiększonej o 10% niż w modelu bazowym. Z tyłu zastosowano nowe tuleje wahaczy z tworzywa uretanowego oraz nowe, twardsze amortyzatory.
W Fordzie Focusie ST170 zwiększono średnicę tarcz hamulcowych - 300 mm z przodu (258 mm w bazowych wersjach) oraz 280 mm z tyłu (253 mm w wersjach bazowych). Droga hamowania przy prędkości 100 km/h wynosi 36,3 m. Czterokanałowy układ ABS oraz układ przeciwpoślizgowy należą do wyposażenia seryjnego. Na życzenie montowany jest elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP, który co prawda odbiera nieco sportowego wigoru, ale czasem ratuje życie.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/229/focus-st-bok.jpg',550,261) ) |
| --- | Ford Focus ST170 jest oferowany w dwóch wersjach nadwozia, jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. W jego wyglądzie zewnętrznym zmieniono niewiele: osłonięto siatką powiększone kraty wlotu powietrza w masce i pod zderzakiem, które poprawiają chłodzenie silnika. W przednim zderzaku umieszczono światła przeciwmgielne. Wprowadzono jako standardowe, 17 calowe obręcze kół z lekkich stopów i niskoprofilowane opony. Jeżeli nabywca ma skłonność do efekciarstwa, może zażyczyć sobie dodatkowo łukowy spojler mocowany do drzwi tyłu nadwozia.
Wewnątrz widać więcej zmian, przynajmniej z perspektywy kierowcy: elektroluminescencyjne tarcze zegarów obrotomierza (z czerwoną sekcją rozpoczynającą się od 7.250 obr/min), prędkościomierzem sięgającym do 250 km/h, a także analogowe wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju. Pod stopami pedały zaopatrzone w nakładki z nawierconymi otworami. Dochodzą do tego metalizowane akcenty w uchwycie dźwigni zmiany biegów, w przycisku zwalniającym przy pokrytej skórą dźwigni hamulca postojowego, a także w wewnętrznych klamkach drzwi i progach.

d1twe8l

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/229/focus-st+mondeo-st.jpg',681,376) ) |
| --- | Standardowe radio z CD zastąpić możemy radioodtwarzaczem Ford 9006 z cyfrowym przetwarzaniem dźwięku (DSP). Urządzenie ma moc 290 W i obejmuje odtwarzacz płyt kompaktowych na 6 płyt CD, siedem głośników, w tym jeden 8-calowy głośnik basowy (subwoofer) umieszczony w bagażniku.
System audio nieźle chyba oddaje charakter Focusa ST - samochodu, który ma przede wszystkim dać kierowcy frajdę. Jeżeli w dodatku cena tego samochodu wynosi mniej więcej tyle ile cena przeciętnej wersji samochodu klasy średniej, to Focusowi ST można wróżyć spore powodzenie rynkowe.

Przeczytaj też o o Fordzie Mondeo ST220!o

d1twe8l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1twe8l
Więcej tematów