Nowy model Peugeot 208 pojawił się na rynku francuskim pod koniec marca 2012 r. i cieszy się ogromnym powodzeniem, którego dowodem jest liczba 27 000 zamówień złożonych w niespełna dwa miesiące po wejściu na rynek. Jest to o połowę więcej niż zakładano.
Na polskim rynku 208-ka zadebiutowała podczas akcji Dni Otwartych, które miały miejsce 10-13 maja 2012 r. W ciągu 4 dni polskie salony Peugeot odwiedziło blisko 11 000 osób, z których 1 300 skorzystało z jazdy próbnej modelem 208. Od daty wprowadzenia na rynek do końca maja, czyli w ciągu trzech tygodni w sieci Peugeot w Polce przyjęto ponad 600 zamówień na ten model.
- Cieszymy się, że nasz nowy model podoba się klientom, wzbudza nie tylko zainteresowanie czysto handlowe, ale i silne emocje - mówi Tomasz Chodkiewicz, dyrektor handlowy Peugeot Polska. - Najlepiej sprzedaje się wersja Active, czyli drugi poziom wyposażenia, a na drugim miejscu jest najbogatsza wersja Allure. Chciałem przypomnieć, iż cena podstawowa wynosi 39 900 zł, natomiast nasi klienci najchętniej wybierają wersje o wyższym wyposażeniu i średniej cenie powyżej 55 000 zł.
- Nie ukrywam, że liczymy, iż 208 zostanie lokomotywą naszej sprzedaży w bieżącym roku - dodaje Chodkiewicz. - Na razie w tym niezwykle konkurencyjnym segmencie radzi sobie doskonale i uważamy jej debiut na polskim rynku za bardzo udany i obiecujący. Jesteśmy na najlepszej drodze do realizacji naszej strategii w segmencie małych samochodów.
(źródło: Samar)