Najnowszy Golf R20T zadebiutuje w Genewie i podejmie walkę z Fordem Focusem RS. Pomoże mu w tym turbodoładowany silnik i szybka przekładnia DSG.
Następca Golfa R32 oznaczany jest w wewnętrznych strukturach Volkswagena jako R-Series Turbo, jednak produkcyjna wersja przyjmie nazwę R20T. Firma pozbyła się nie tylko starego znaczka, ale także 3.2-litrowego silnika V6, który napędzał poprzednie dwie generacje sportowego Golfa. Teraz pod maską znajdzie się zmodyfikowana wersja 2.0-litrowej, czterocylindrowej, turbodoładowanej jednostki z wersji GTI.
Większa turbosprężarka oraz zmiany w oprogramowaniu jednostki sterującej pracą silnika pozwolą na wykrzesanie z motoru mocy około 270 KM, co przy masie auta, porównywalnej z lekką wersją GTI powinno zapewnić rewelacyjne osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmie 5 sekund – to o 1,5 sekundy szybciej od poprzedniego Golfa R32 i zaledwie kilka dziesiątych sekundy wolniej od BMW M3! Prędkość maksymalna zostanie tradycyjnie ograniczona do 250 km/h.
Podobna jednostka napędowa znajdzie się również pod maską Scirocco R20T, który został zaprezentowany w wersji koncepcyjnej, podczas zeszłorocznego Bologna Motor Show.
Napęd przenoszony będzie na wszystkie cztery koła za pośrednictwem standardowej, sześciobiegowej przekładni manualnej lub dwusprzęgłowej skrzyni DSG. Samochód będzie charakteryzował się także specjalnym pakietem ospoilerowania z diodami LED w reflektorach, wydatnymi nadkolami oraz potężnym układem wydechowym o basowym brzmieniu.
* GALERIA ZDJĘĆ GOLFA GTI * Nieoficjalne źródła informują, iż Golf R20T zadebiutuje podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nurburgring w maju tego roku, a do sprzedaży wejdzie na początku przyszłego. Ceny będą rozpoczynały się od 25 000 funtów.
Źródło: Auto Experss, Moto Target