Trwa ładowanie...

Triumph Speed Triple RR to dobrze znana technika w ostrym opakowaniu

Po 1200 RS przyszedł czas na coś jeszcze bardziej sportowego - wydanie RR. Jedna litera w nazwie to detal, który skrywa za sobą wiele wizualnych i technicznych różnic. Wszystkie powinny przypaść do gustu nie tylko fanom marki.

Triumph Speed Triple 1200 RSTriumph Speed Triple 1200 RS
d3deswf
d3deswf

Speed Triple 1200 RS pokazany w styczniu 2021 roku pozwolił Triumphowi nawiązać walkę z najlepszymi szosowymi maszynami na rynku. Teraz Brytyjczycy rzucają rękawicę w kolejnym, bardziej sportowym segmencie, wystawiając nowego reprezentanta - Speed Triple RR.

To coś więcej niż tylko wyostrzony RS. Wystarczy rzut oka na fotografie, by się o tym przekonać. Styliści zadbali o indywidualny charakter, czego najsilniejszym przejawem jest pojedynczy, okrągły reflektor, który zastąpił podwójną lampę znaną z wydania RS. Owiewka również może się podobać - idealnie bowiem łączy styl retro z nowoczesnością.

Triumph Speed Triple RR

Najważniejsze jednak są technikalia, które oczywiście nie rozczarowują. R może pochwalić się elektronicznie regulowanym, półaktywnym zawieszeniem Speed ​​Triple Öhlins Smart EC 2.0 czy oponami Pirelli Diablo Supercorsa SP V3. Aluminiowa rama została wyprofilowana tak, że jeździec siedzi na wysokości 82,5 cm, a więc tylko nieznacznie niżej. Pozycję manetek obniżono jednak o 5 cali (ok. 12,7 cm) i przesunięto je 2 cale (ok. 5 cm) do przodu.

d3deswf

Zmiany skutkują nie tylko bardziej pochyloną, sportową pozycją, ale i dynamicznym wyglądem całej maszyny, która skrywa napęd znany już z bardziej cywilizowanego brata. Mowa o chłodzonej cieczą jednostce o pojemności 1160 cm3 zdolnej wykrzesać 180 KM mocy. Standardowo współpracuje ona z 6-stopniową przekładnią.

Nikt nie powinien narzekać na osiągi, choć te na razie pozostają nieznane. Wiadomo za to, że na pokładzie znajdziemy też hamulce z podwójnymi zaciskami Brembo Stylema oraz tarczami o średnicy 320 i 220 mm. Współpracują one z systemem ABS, kontrolą trakcji i 5 trybami jazdy do wyboru. Standardem będzie też quickshifter i 5-calowy wyświetlacz TFT.

Sprzedaż Speed Triple 1200 RR ruszy w styczniu 2022 roku. Ceny wystartują z pułapu 20 950 dolarów, co jest kwotą o 2650 dolarów wyższą niż w przypadku RS-a.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3deswf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3deswf
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj