Trwa ładowanie...

Triumph odświeża model Tiger 1200 na 2024 r. W ofercie cztery wersje

Triumph Tiger 1200 to konstrukcja, która ma dopiero nieco ponad dwa lata, ale brytyjska marka już zdecydowała się na zmiany w swoim flagowym modelu adventure. Tak jak dotychczas, będzie on oferowany w kilku odmianach.

Triumph Tiger 1200 GT ExplorerTriumph Tiger 1200 GT ExplorerŹródło: Triumph
d1u3hex
d1u3hex

Tiger 1200 to największa turystyczna propozycja Triumpha, która w zależności od wersji może być bardziej szosowa lub przeznaczona do jazdy poza asfaltem. Choć jest to stosunkowo nowy model, to na rok 2024 r. nieco się zmienił. Przygotowano kilka może niezbyt dużych, ale poprawiających jazdę zmian, co pokazuje, że Triumph stale dopracowuje ten model.

Źródło: Triumph
Triumph Tiger 1200 GT Pro

Za napęd nadal odpowiada trzycylindrowy silnik o pojemności 1160 cm3, który generuje maksymalnie 150 KM i 130 Nm. Choć liczby te się nie zmieniły, to nieco popracowano nad charakterystyką jednostki napędowej, co zapewnia bardziej płynną reakcję przy niskich obrotach. Bardziej płynnie działa też ulepszone sprzęgło, co będzie można docenić przy wrzucaniu pierwszego biegu.

Modele przeznaczone na asfalt, czyli GT Pro i GT Explorer, mają podnóżki umieszczone wyżej i bliżej środka, co zwiększa prześwit, a zatem i możliwość pochylenia się w zakrętach. Motocykle te dostały też znane dotychczas z bardziej offroadowych wersji Rally amortyzatory kierownicy, co wpływa nie tylko na komfort, ale też na drgania lusterek.

Źródło: Triumph
Triumph Tiger 1200 GT Explorer

We wszystkich czterech odmianach znalazły się przeprojektowane, bardziej płaskie siedziska, które mają zapewniać większy komfort na długich trasach. W ofercie jest też akcesoryjne, obniżone o 20 mm siedzenie, co przekłada się na 830 mm w GT Pro i 855 mm w Rally Pro. Warto również pamiętać, że w sierpniu 2023 r. Triumph Tiger 1200 dostał jeszcze jedną nowość - funkcję obniżania się zawieszenia o 20 mm przy zatrzymaniu. W tym dość wysokim turystyku to na pewno mile widziana nowość.

Źródło: Triumph
Triumph Tiger 1200 Rally Pro

Oczywiście nowy rok i odświeżony model to też nowe wersje kolorystyczne. Odmiana GT dostępna jest teraz również w czerwonym malowaniu (oraz znanych białym i czarnym), natomiast Rally w matowym piaskowym (raz w dostępnych już wcześniej czarnym i matowym khaki). Poznaliśmy też ceny nowych wersji Triumpha Tigera 1200.

d1u3hex

Odmiany na asfalt wyceniono odpowiednio na 91 900 zł za GT Pro (z 20-litrowym bakiem) oraz 97 900 zł za GT Explorera (z 30-litrowym bakiem i ochronnym orurowaniem). W przypadku bardziej terenowych wersji jest to 93 900 zł za Rally Pro (z 20-litrowym bakiem i podstawowymi osłonami) i 101 900 zł za Rally Explorera (z 30-litrowym bakiem i bardziej rozbudowanym orurowaniem ochronnym).

Źródło: Triumph
Triumph Tiger 1200 Rally Explorer
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1u3hex
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u3hex
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj