Triumph odświeża model Tiger 1200 na 2024 r. W ofercie cztery wersje

Triumph Tiger 1200 to konstrukcja, która ma dopiero nieco ponad dwa lata, ale brytyjska marka już zdecydowała się na zmiany w swoim flagowym modelu adventure. Tak jak dotychczas, będzie on oferowany w kilku odmianach.

Triumph Tiger 1200 GT ExplorerTriumph Tiger 1200 GT Explorer
Źródło zdjęć: © Triumph
Szymon Jasina

Tiger 1200 to największa turystyczna propozycja Triumpha, która w zależności od wersji może być bardziej szosowa lub przeznaczona do jazdy poza asfaltem. Choć jest to stosunkowo nowy model, to na rok 2024 r. nieco się zmienił. Przygotowano kilka może niezbyt dużych, ale poprawiających jazdę zmian, co pokazuje, że Triumph stale dopracowuje ten model.

  • Triumph Tiger 1200 GT Pro
  • Triumph Tiger 1200 GT Pro
  • Triumph Tiger 1200 GT Pro
  • Triumph Tiger 1200 GT Pro
  • Triumph Tiger 1200 GT Pro
  • Triumph Tiger 1200 GT Pro
  • Triumph Tiger 1200 GT Pro
[1/7] Triumph Tiger 1200 GT Pro Źródło zdjęć: Triumph |

Za napęd nadal odpowiada trzycylindrowy silnik o pojemności 1160 cm3, który generuje maksymalnie 150 KM i 130 Nm. Choć liczby te się nie zmieniły, to nieco popracowano nad charakterystyką jednostki napędowej, co zapewnia bardziej płynną reakcję przy niskich obrotach. Bardziej płynnie działa też ulepszone sprzęgło, co będzie można docenić przy wrzucaniu pierwszego biegu.

Modele przeznaczone na asfalt, czyli GT Pro i GT Explorer, mają podnóżki umieszczone wyżej i bliżej środka, co zwiększa prześwit, a zatem i możliwość pochylenia się w zakrętach. Motocykle te dostały też znane dotychczas z bardziej offroadowych wersji Rally amortyzatory kierownicy, co wpływa nie tylko na komfort, ale też na drgania lusterek.

  • Triumph Tiger 1200 GT Explorer
  • Triumph Tiger 1200 GT Explorer
  • Triumph Tiger 1200 GT Explorer
  • Triumph Tiger 1200 GT Explorer
  • Triumph Tiger 1200 GT Explorer
  • Triumph Tiger 1200 GT Explorer
  • Triumph Tiger 1200 GT Explorer
  • Triumph Tiger 1200 GT Explorer
[1/8] Triumph Tiger 1200 GT Explorer Źródło zdjęć: Triumph |

We wszystkich czterech odmianach znalazły się przeprojektowane, bardziej płaskie siedziska, które mają zapewniać większy komfort na długich trasach. W ofercie jest też akcesoryjne, obniżone o 20 mm siedzenie, co przekłada się na 830 mm w GT Pro i 855 mm w Rally Pro. Warto również pamiętać, że w sierpniu 2023 r. Triumph Tiger 1200 dostał jeszcze jedną nowość - funkcję obniżania się zawieszenia o 20 mm przy zatrzymaniu. W tym dość wysokim turystyku to na pewno mile widziana nowość.

  • Triumph Tiger 1200 Rally Pro
  • Triumph Tiger 1200 Rally Pro
  • Triumph Tiger 1200 Rally Pro
  • Triumph Tiger 1200 Rally Pro
[1/4] Triumph Tiger 1200 Rally Pro Źródło zdjęć: Triumph |

Oczywiście nowy rok i odświeżony model to też nowe wersje kolorystyczne. Odmiana GT dostępna jest teraz również w czerwonym malowaniu (oraz znanych białym i czarnym), natomiast Rally w matowym piaskowym (raz w dostępnych już wcześniej czarnym i matowym khaki). Poznaliśmy też ceny nowych wersji Triumpha Tigera 1200.

Odmiany na asfalt wyceniono odpowiednio na 91 900 zł za GT Pro (z 20-litrowym bakiem) oraz 97 900 zł za GT Explorera (z 30-litrowym bakiem i ochronnym orurowaniem). W przypadku bardziej terenowych wersji jest to 93 900 zł za Rally Pro (z 20-litrowym bakiem i podstawowymi osłonami) i 101 900 zł za Rally Explorera (z 30-litrowym bakiem i bardziej rozbudowanym orurowaniem ochronnym).

  • Triumph Tiger 1200 Rally Explorer
  • Triumph Tiger 1200 Rally Explorer
  • Triumph Tiger 1200 Rally Explorer
  • Triumph Tiger 1200 Rally Explorer
  • Triumph Tiger 1200 Rally Explorer
  • Triumph Tiger 1200 Rally Explorer
[1/6] Triumph Tiger 1200 Rally Explorer Źródło zdjęć: Triumph |
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3