Triumph odświeża model Tiger 1200 na 2024 r. W ofercie cztery wersje
Triumph Tiger 1200 to konstrukcja, która ma dopiero nieco ponad dwa lata, ale brytyjska marka już zdecydowała się na zmiany w swoim flagowym modelu adventure. Tak jak dotychczas, będzie on oferowany w kilku odmianach.
Tiger 1200 to największa turystyczna propozycja Triumpha, która w zależności od wersji może być bardziej szosowa lub przeznaczona do jazdy poza asfaltem. Choć jest to stosunkowo nowy model, to na rok 2024 r. nieco się zmienił. Przygotowano kilka może niezbyt dużych, ale poprawiających jazdę zmian, co pokazuje, że Triumph stale dopracowuje ten model.
Za napęd nadal odpowiada trzycylindrowy silnik o pojemności 1160 cm3, który generuje maksymalnie 150 KM i 130 Nm. Choć liczby te się nie zmieniły, to nieco popracowano nad charakterystyką jednostki napędowej, co zapewnia bardziej płynną reakcję przy niskich obrotach. Bardziej płynnie działa też ulepszone sprzęgło, co będzie można docenić przy wrzucaniu pierwszego biegu.
Modele przeznaczone na asfalt, czyli GT Pro i GT Explorer, mają podnóżki umieszczone wyżej i bliżej środka, co zwiększa prześwit, a zatem i możliwość pochylenia się w zakrętach. Motocykle te dostały też znane dotychczas z bardziej offroadowych wersji Rally amortyzatory kierownicy, co wpływa nie tylko na komfort, ale też na drgania lusterek.
We wszystkich czterech odmianach znalazły się przeprojektowane, bardziej płaskie siedziska, które mają zapewniać większy komfort na długich trasach. W ofercie jest też akcesoryjne, obniżone o 20 mm siedzenie, co przekłada się na 830 mm w GT Pro i 855 mm w Rally Pro. Warto również pamiętać, że w sierpniu 2023 r. Triumph Tiger 1200 dostał jeszcze jedną nowość - funkcję obniżania się zawieszenia o 20 mm przy zatrzymaniu. W tym dość wysokim turystyku to na pewno mile widziana nowość.
Oczywiście nowy rok i odświeżony model to też nowe wersje kolorystyczne. Odmiana GT dostępna jest teraz również w czerwonym malowaniu (oraz znanych białym i czarnym), natomiast Rally w matowym piaskowym (raz w dostępnych już wcześniej czarnym i matowym khaki). Poznaliśmy też ceny nowych wersji Triumpha Tigera 1200.
Odmiany na asfalt wyceniono odpowiednio na 91 900 zł za GT Pro (z 20-litrowym bakiem) oraz 97 900 zł za GT Explorera (z 30-litrowym bakiem i ochronnym orurowaniem). W przypadku bardziej terenowych wersji jest to 93 900 zł za Rally Pro (z 20-litrowym bakiem i podstawowymi osłonami) i 101 900 zł za Rally Explorera (z 30-litrowym bakiem i bardziej rozbudowanym orurowaniem ochronnym).