Trwa ładowanie...

Toyota sprzedała w Polsce 25 tys. samochodów hybrydowych

Japoński koncern motoryzacyjny Toyota poinformował, że od 2004 roku sprzedał w Polsce 25 tys. samochodów z hybrydowymi jednostkami napędowymi. Obecnie firma oferuje w kraju siedem modeli z takim napędem.

Toyota sprzedała w Polsce 25 tys. samochodów hybrydowychŹródło: Materiały prasowe
d2demd6
d2demd6

Popularność hybryd w Polsce stale rośnie. Toyota, która jest światowym liderem w ich produkcji, rozpoczęła w naszym kraju sprzedaż aut hybrydowych w 2004 roku i zakończyła go wynikiem 48 sprzedanych egzemplarzy. W 2007 roku było to 121 sztuk aut hybrydowych. W ostatnich latach nastąpił jednak znaczny wzrost popularności hybryd.

W 2013 roku Toyota sprzedała w Polsce 1532 hybrydy, a w 2016 roku już 8346. Rok 2017 z pewnością będzie rekordowy. Od stycznia do 26 lipca japońska marka znalazła w Polsce nabywców na 7483 samochody hybrydowe. W ten sposób przekroczona została liczba 2,5 tys. sprzedanych hybryd w historii ich oferowania w Polsce.

Jak podkreśla Toyota, w bieżącym roku największą popularnością cieszy się model C-HR Hybrid. Poza tym dobre wyniki sprzedaży notowały też Auris Hybrid i RAV4 Hybrid. Japoński producent zwraca też uwagę, że w ciągu 5 ostatnich lat roczna sprzedaż hybryd Toyoty wzrosła aż 40-krotnie.

Po polskich drogach porusza się najwięcej egzemplarzy Aurisa Hybrid - od jego debiutu w 2010 roku kupiono 11 385 aut. Yaris Hybrid trafił do salonów w 2012 roku, a do dziś nabywców znalazło 5 621 samochodów. Debiutujący w kwietniu ubiegłego roku RAV4 Hybrid tylko w ciągu 16 miesięcy znalazł aż 3 700 nabywców. Wynik Toyoty C-HR Hybrid, której sprzedaż trwa od końca 2016 roku, zbliża się do 3 000 aut (2 918 egz.).

W 1997 roku na rynku zadebiutowała Toyota Prius, pierwszy seryjnie produkowany samochód hybrydowy.

d2demd6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2demd6
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj