Trwa ładowanie...

Toyota Prius w nowej wersji Plug-in

Toyota Prius to od lat synonim samochodu hybrydowego. Niedawno doczekaliśmy się już czwartej generacji tego modelu. Teraz debiutuje również wersja Plug-in najnowszej odsłony oszczędnego auta.
Share
Toyota Prius w nowej wersji Plug-in
Źródło: Materiały prasowe
d12gkze

Hybrydy typu plug-in łączą zalety zwykłego napędu spalinowo-elektrycznego z samochodami tylko na prąd. Z jednej strony pozwalają uzyskać niezły zasięg po naładowaniu akumulatorów z gniazdka, a z drugiej po rozładowani się baterii można bez problemu kontynuować jazdę. Samochody tego typu nie należą do tanich, ale i tak są bardziej przystępne cenowo od całkowicie elektrycznych modeli.

W przypadku nowego Piusa odmiana Plug-in różni się nie tylko tym, że zastosowano większe akumulatory, ale też wyglądem, dzięki czemu na pierwszy rzut oka można poznać, że mamy do czynienia z inną wersją. Kształt nadwozia oczywiście się nie zmienił, ale już stylistyka przedniej i tylnej części nadwozia tak. Różnice są więcej niż kosmetyczne. Zmieniono nie tylko reflektory czy zderzak, ale też maskę i błotniki. Z tyłu zamontowano wygiętą szybę i zupełnie inne światła, których wygląd wydaje się mniej kontrowersyjny niż w przypadku podstawowego modelu.

Cały czas jednak kształt nadwozia, a nawet wielu szczegółów stylistycznych podporządkowany jest temu, aby możliwie zmniejszyć opory powietrza. Udało się to bardzo dobrze i uzyskano współczynnik równy 0,25. Dodatkowo dostosowano zawieszenie, a dla zmniejszenia masy klapę bagażnika wykonano z włókna węglowego.

Zużycie paliwa wg europejskiego cyklu testowego to 1,0 l/ 100 km. W rzeczywistości ta wartość mówi jeszcze mniej niż w przypadku tradycyjnych aut spalinowych. Poruszanie na krótkich dystansach i doładowywanie akumulatorów pozwala jeździć tylko na prądzie. Natomiast przy rozładowanych bateriach Prius Plug-in nie będzie bardziej oszczędny od swojego standardowego odpowiednika.

d12gkze

Akumulatory o pojemności 8,8 kWh wg producenta pozwalają na przejechanie na prądzie ponad 50 km (przy prędkości do 135 km/h). Jednak wartość też należy traktować raczej teoretycznie i w rzeczywistości można się spodziewać zasięgu około 30 km, co i tak wielu osobom wystarczy na to, aby dojechać do pracy i z niej wrócić, nie zużywając nawet kropli benzyny. Ładowanie akumulatorów ze standardowego domowego gniazdka zajmuje nieco ponad trzy godziny, natomiast przy zastosowaniu szybkiego ładowania energia zostaje uzupełniona w ciągu dwóch godzin. Na liście dodatków znajdują się też dach z ogniwami słonecznymi. Wg Toyoty mogą one w ciągu jednego dnia zapewnić prąd nawet na przejechanie 5 km. Dostępna też będzie opcja ładowania bezprzewodowego.

Pod maską znalazł się również silnik spalinowy o pojemności 1,8 l i mocy 120 KM, który nie tylko zapewnia napęd, ale też doładowuje akumulatory. Cały układ napędowy pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 11,1 s i rozpędzenie się maksymalnie do 162 km/h.

W odróżnieniu od amerykańskiej i japońskiej odmiany tego modelu, na konsoli centralnej nie znajdzie się przypominający tablet ekran o przekątnej 11,6 cala. Zamiast niego system multimedialny będzie się obsługiwać za pomocą dotykowego 8-calowego wyświetlacza. Polska cena Toyoty Prius Plug-in nie została jeszcze podana.

Rosnąca popularność BlaBlaCar jest faktem. Sprawdź, czemu się to opłaca!

d12gkze

Podziel się opinią

Share
d12gkze
d12gkze
Więcej tematów