Toyota opracowała hybrydę na alkohol. Pojedzie na trzcinę

Trzcina cukrowa, alkohol, silnik nim napędzany w układzie hybrydowym. Taki wynalazek jeździ po Brazylii i nie jest to wymysł szalonego naukowca, lecz lokalnych inżynierów Toyoty. Nic dziwnego, w Brazylii to bardzo popularne paliwo.

Z europejskiego punktu widzenia to trochę absurdalny pomysł opracowania samochodu, który wyeliminuje jeden czynników potrzebnych do produkcji paliwa
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Marcin Łobodziński

Toyota pokazała prototypowego Priusa Hybrid FFV (flexible-fuel vehicle), co można tłumaczyć jako elastyczny paliwowo pojazd hybrydowy. Elastyczny, bo poza benzyną może korzystać także z etanolu, czyli w przypadku Brazylii alkoholu uzyskanego z trzciny cukrowej. Jest to paliwo odnawialne, pozyskane z roślin, które absorbują dwutlenek węgla, więc krótkowzrocznie można powiedzieć, że bardzo ekologiczny. Pomijając takie detale jak koszty produkcji trzciny cukrowej oraz potrzebne do tego powierzchnie i wyniszczenie terenu.

Auto w takiej postaci miałoby trafić do sprzedaży w Brazylii, ale wcześniej zostanie poddane gruntownym testom w realnych warunkach drogowych. Ważnym aspektem jest nie to, czym będzie zasilany silnik spalinowy, ale jego wspomniana w nazwie elastyczność, czyli możliwość zasilania różnymi paliwami alternatywnymi.

"Jestem bardzo dumny z inżynierów Toyota Brasil, którzy w ścisłej współpracy z naszymi ekspertami z Japonii opracowali najbardziej ekologiczny samochód hybrydowy na świecie zasilany etanolem. Ta innowacja to świetny przykład naszego dążenia do stworzenia mobilności nowej ery.” – Steve St. Angelo, szef Toyota Latin America Region and Caribbean oraz prezes Toyota Brasil.

Auto jest jednym z elementów programu Environmental Challenge 2050, którego jednym z celów jest redukcja emisji CO2 w nowych pojazdach o 90 proc. w porównaniu z rokiem 2010. Toyota idzie o krok dalej i chce wyeliminować CO2 z całego cyklu życia pojazdu od rozpoczęcia produkcji do złomowania. Ciekaw jestem tylko, czy inżynierowie Toyoty pomyśleli o błędnym kole, jakie proponują. Radykalny spadek emisji CO2 za pomocą paliwa z roślin, które potrzebują dużo CO2 do wzrostu?

Tak czy inaczej, rozwiązanie zaproponowane przez brazylijski oddział Toyoty nie jest dla nas. Produkcja paliwa z etanolu ma sens tylko w krajach o znacznie bardziej tropikalnym klimacie niż Polska.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025