WAŻNE
TERAZ

Najnowsze dane o inflacji. Tego nie było od dawna

Toyota GT86 po liftingu

Toyota odświeżyła swój najbardziej usportowiony model i do GT86 wprowadziła kilka zmian. Auto zyskało kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka. A jak jeździ GT86? Sprawdzaliśmy to na ośnieżonych drogach Finlandii.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Juliusz Szalek/aparat Huawei P9

/ 20Toyota GT86

Obraz
© fot. Juliusz Szalek/aparat Huawei P9

/ 20Toyota GT86

Obraz
© fot. Juliusz Szalek/aparat Huawei P9

/ 20Toyota GT86

Obraz
© fot. Juliusz Szalek/aparat Huawei P9

/ 20Modernizacja japońskiego sportowca

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota zdecydowała się zmodernizować model GT86. Sportowy samochód zyskał kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka.

Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Auto otrzymało nowe osłony świateł przeciwmgielnych LED oraz zmodyfikowane reflektory przednie i tylne z nowymi lampami typu bi-LED. Kształt drzwi przypomina te z dwumiejscowego modelu 2000GT. Przednie i tylne błotniki zostały wyprofilowane pod kątem lepszej aerodynamiki i bardziej sportowego wyglądu. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne względem przodu zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.

We wnętrzu znalazła się nowa, trójramienna kierownica, której średnica wynosi tylko 362 mm - najmniej w historii japońskiego producenta. Pośrodku umieszczono posrebrzane logo 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej widnieją się trzy zegary oraz kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Kolejny, 6,1-calowy do obsługi multimediów mieści się w konsoli centralnej, która posiada elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

/ 20Toyota GT86

Obraz
© fot. Juliusz Szalek/aparat Huawei P9

/ 20Toyota GT86

Obraz
© fot. Juliusz Szalek/aparat Huawei P9

/ 20Modernizacja japońskiego sportowca

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota zdecydowała się zmodernizować model GT86. Sportowy samochód zyskał kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka.

Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Auto otrzymało nowe osłony świateł przeciwmgielnych LED oraz zmodyfikowane reflektory przednie i tylne z nowymi lampami typu bi-LED. Kształt drzwi przypomina te z dwumiejscowego modelu 2000GT. Przednie i tylne błotniki zostały wyprofilowane pod kątem lepszej aerodynamiki i bardziej sportowego wyglądu. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne względem przodu zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.

We wnętrzu znalazła się nowa, trójramienna kierownica, której średnica wynosi tylko 362 mm - najmniej w historii japońskiego producenta. Pośrodku umieszczono posrebrzane logo 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej widnieją się trzy zegary oraz kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Kolejny, 6,1-calowy do obsługi multimediów mieści się w konsoli centralnej, która posiada elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

/ 20Toyota GT86

Obraz
© fot. Juliusz Szalek/aparat Huawei P9

/ 20Toyota GT86

Obraz
© fot. Juliusz Szalek/aparat Huawei P9

10 / 20Modernizacja japońskiego sportowca

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota zdecydowała się zmodernizować model GT86. Sportowy samochód zyskał kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka.

Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Auto otrzymało nowe osłony świateł przeciwmgielnych LED oraz zmodyfikowane reflektory przednie i tylne z nowymi lampami typu bi-LED. Kształt drzwi przypomina te z dwumiejscowego modelu 2000GT. Przednie i tylne błotniki zostały wyprofilowane pod kątem lepszej aerodynamiki i bardziej sportowego wyglądu. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne względem przodu zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.

We wnętrzu znalazła się nowa, trójramienna kierownica, której średnica wynosi tylko 362 mm - najmniej w historii japońskiego producenta. Pośrodku umieszczono posrebrzane logo 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej widnieją się trzy zegary oraz kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Kolejny, 6,1-calowy do obsługi multimediów mieści się w konsoli centralnej, która posiada elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

11 / 20Modernizacja japońskiego sportowca

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota zdecydowała się zmodernizować model GT86. Sportowy samochód zyskał kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka.

Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Auto otrzymało nowe osłony świateł przeciwmgielnych LED oraz zmodyfikowane reflektory przednie i tylne z nowymi lampami typu bi-LED. Kształt drzwi przypomina te z dwumiejscowego modelu 2000GT. Przednie i tylne błotniki zostały wyprofilowane pod kątem lepszej aerodynamiki i bardziej sportowego wyglądu. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne względem przodu zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.

We wnętrzu znalazła się nowa, trójramienna kierownica, której średnica wynosi tylko 362 mm - najmniej w historii japońskiego producenta. Pośrodku umieszczono posrebrzane logo 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej widnieją się trzy zegary oraz kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Kolejny, 6,1-calowy do obsługi multimediów mieści się w konsoli centralnej, która posiada elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

12 / 20Modernizacja japońskiego sportowca

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota zdecydowała się zmodernizować model GT86. Sportowy samochód zyskał kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka.

Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Auto otrzymało nowe osłony świateł przeciwmgielnych LED oraz zmodyfikowane reflektory przednie i tylne z nowymi lampami typu bi-LED. Kształt drzwi przypomina te z dwumiejscowego modelu 2000GT. Przednie i tylne błotniki zostały wyprofilowane pod kątem lepszej aerodynamiki i bardziej sportowego wyglądu. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne względem przodu zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.

We wnętrzu znalazła się nowa, trójramienna kierownica, której średnica wynosi tylko 362 mm - najmniej w historii japońskiego producenta. Pośrodku umieszczono posrebrzane logo 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej widnieją się trzy zegary oraz kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Kolejny, 6,1-calowy do obsługi multimediów mieści się w konsoli centralnej, która posiada elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

13 / 20Modernizacja japońskiego sportowca

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota zdecydowała się zmodernizować model GT86. Sportowy samochód zyskał kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka.

Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Auto otrzymało nowe osłony świateł przeciwmgielnych LED oraz zmodyfikowane reflektory przednie i tylne z nowymi lampami typu bi-LED. Kształt drzwi przypomina te z dwumiejscowego modelu 2000GT. Przednie i tylne błotniki zostały wyprofilowane pod kątem lepszej aerodynamiki i bardziej sportowego wyglądu. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne względem przodu zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.

We wnętrzu znalazła się nowa, trójramienna kierownica, której średnica wynosi tylko 362 mm - najmniej w historii japońskiego producenta. Pośrodku umieszczono posrebrzane logo 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej widnieją się trzy zegary oraz kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Kolejny, 6,1-calowy do obsługi multimediów mieści się w konsoli centralnej, która posiada elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

14 / 20Modernizacja japońskiego sportowca

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota zdecydowała się zmodernizować model GT86. Sportowy samochód zyskał kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka.

Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Auto otrzymało nowe osłony świateł przeciwmgielnych LED oraz zmodyfikowane reflektory przednie i tylne z nowymi lampami typu bi-LED. Kształt drzwi przypomina te z dwumiejscowego modelu 2000GT. Przednie i tylne błotniki zostały wyprofilowane pod kątem lepszej aerodynamiki i bardziej sportowego wyglądu. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne względem przodu zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.

We wnętrzu znalazła się nowa, trójramienna kierownica, której średnica wynosi tylko 362 mm - najmniej w historii japońskiego producenta. Pośrodku umieszczono posrebrzane logo 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej widnieją się trzy zegary oraz kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Kolejny, 6,1-calowy do obsługi multimediów mieści się w konsoli centralnej, która posiada elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

15 / 20Modernizacja japońskiego sportowca

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota zdecydowała się zmodernizować model GT86. Sportowy samochód zyskał kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka.

Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Auto otrzymało nowe osłony świateł przeciwmgielnych LED oraz zmodyfikowane reflektory przednie i tylne z nowymi lampami typu bi-LED. Kształt drzwi przypomina te z dwumiejscowego modelu 2000GT. Przednie i tylne błotniki zostały wyprofilowane pod kątem lepszej aerodynamiki i bardziej sportowego wyglądu. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne względem przodu zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.

We wnętrzu znalazła się nowa, trójramienna kierownica, której średnica wynosi tylko 362 mm - najmniej w historii japońskiego producenta. Pośrodku umieszczono posrebrzane logo 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej widnieją się trzy zegary oraz kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Kolejny, 6,1-calowy do obsługi multimediów mieści się w konsoli centralnej, która posiada elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

16 / 20Modernizacja japońskiego sportowca

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota zdecydowała się zmodernizować model GT86. Sportowy samochód zyskał kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka.

Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Auto otrzymało nowe osłony świateł przeciwmgielnych LED oraz zmodyfikowane reflektory przednie i tylne z nowymi lampami typu bi-LED. Kształt drzwi przypomina te z dwumiejscowego modelu 2000GT. Przednie i tylne błotniki zostały wyprofilowane pod kątem lepszej aerodynamiki i bardziej sportowego wyglądu. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne względem przodu zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.

We wnętrzu znalazła się nowa, trójramienna kierownica, której średnica wynosi tylko 362 mm - najmniej w historii japońskiego producenta. Pośrodku umieszczono posrebrzane logo 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej widnieją się trzy zegary oraz kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Kolejny, 6,1-calowy do obsługi multimediów mieści się w konsoli centralnej, która posiada elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

17 / 20Modernizacja japońskiego sportowca

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota zdecydowała się zmodernizować model GT86. Sportowy samochód zyskał kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka.

Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Auto otrzymało nowe osłony świateł przeciwmgielnych LED oraz zmodyfikowane reflektory przednie i tylne z nowymi lampami typu bi-LED. Kształt drzwi przypomina te z dwumiejscowego modelu 2000GT. Przednie i tylne błotniki zostały wyprofilowane pod kątem lepszej aerodynamiki i bardziej sportowego wyglądu. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne względem przodu zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.

We wnętrzu znalazła się nowa, trójramienna kierownica, której średnica wynosi tylko 362 mm - najmniej w historii japońskiego producenta. Pośrodku umieszczono posrebrzane logo 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej widnieją się trzy zegary oraz kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Kolejny, 6,1-calowy do obsługi multimediów mieści się w konsoli centralnej, która posiada elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

18 / 20Modernizacja japońskiego sportowca

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota zdecydowała się zmodernizować model GT86. Sportowy samochód zyskał kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka.

Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Auto otrzymało nowe osłony świateł przeciwmgielnych LED oraz zmodyfikowane reflektory przednie i tylne z nowymi lampami typu bi-LED. Kształt drzwi przypomina te z dwumiejscowego modelu 2000GT. Przednie i tylne błotniki zostały wyprofilowane pod kątem lepszej aerodynamiki i bardziej sportowego wyglądu. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne względem przodu zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.

We wnętrzu znalazła się nowa, trójramienna kierownica, której średnica wynosi tylko 362 mm - najmniej w historii japońskiego producenta. Pośrodku umieszczono posrebrzane logo 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej widnieją się trzy zegary oraz kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Kolejny, 6,1-calowy do obsługi multimediów mieści się w konsoli centralnej, która posiada elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

19 / 20Modernizacja japońskiego sportowca

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota zdecydowała się zmodernizować model GT86. Sportowy samochód zyskał kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka.

Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Auto otrzymało nowe osłony świateł przeciwmgielnych LED oraz zmodyfikowane reflektory przednie i tylne z nowymi lampami typu bi-LED. Kształt drzwi przypomina te z dwumiejscowego modelu 2000GT. Przednie i tylne błotniki zostały wyprofilowane pod kątem lepszej aerodynamiki i bardziej sportowego wyglądu. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne względem przodu zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.

We wnętrzu znalazła się nowa, trójramienna kierownica, której średnica wynosi tylko 362 mm - najmniej w historii japońskiego producenta. Pośrodku umieszczono posrebrzane logo 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej widnieją się trzy zegary oraz kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Kolejny, 6,1-calowy do obsługi multimediów mieści się w konsoli centralnej, która posiada elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

20 / 20Modernizacja japońskiego sportowca

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota zdecydowała się zmodernizować model GT86. Sportowy samochód zyskał kilka nowinek technicznych, zmieniła się również stylistyka.

Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Auto otrzymało nowe osłony świateł przeciwmgielnych LED oraz zmodyfikowane reflektory przednie i tylne z nowymi lampami typu bi-LED. Kształt drzwi przypomina te z dwumiejscowego modelu 2000GT. Przednie i tylne błotniki zostały wyprofilowane pod kątem lepszej aerodynamiki i bardziej sportowego wyglądu. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne względem przodu zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.

We wnętrzu znalazła się nowa, trójramienna kierownica, której średnica wynosi tylko 362 mm - najmniej w historii japońskiego producenta. Pośrodku umieszczono posrebrzane logo 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej widnieją się trzy zegary oraz kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala. Kolejny, 6,1-calowy do obsługi multimediów mieści się w konsoli centralnej, która posiada elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka