Toyota Auris
Toyota Auris Touring Sports
None
Kompaktowe Toyoty od lat są najlepiej sprzedającymi się samochodami na świecie. Oferowany w Europie hatchback już od pewnego czasu nie nazywa się Corolla - nosi teraz nazwę Auris. To właśnie najnowsza generacja tego modelu jest główna atrakcją stoiska japońskiej marki w Paryżu. We francuskiej stolicy debiutuje Volkswagen Golf VII generacji, a niedawno na rynku pojawił się też nowy Ford Focus. Oznacza to, że również Toyota, która walczy o utrzymanie tytułu króla kompaktów, musi zaprezentować swój nowy model. Nowy Auris jeszcze bardziej odróżnia się od klasycznej Corolli i chce pokonać konkurencję dzięki ciekawszej stylistyce oraz szerokiej ofercie napędowej. Zmieniona nazwa i stylistyka mają podkreślić, że kompaktowy hatchback kierowany jest do innej klienteli niż sedan. Auris ma mieć ciekawszy i bardziej dynamiczny charakter, który będzie podobał się młodszym i mniej konserwatywnym klientom. Nowa generacja tego modelu jeszcze bardziej podkreśla taką politykę Toyoty. Auris pokazany w Paryżu ma odważniejszą
stylistykę, która składa się z ostrych linii, niższych, ale wyraźnie zarysowanych świateł oraz niskiej sylwetki (samochód jest o 55 mm niższy od poprzednika). Bardziej agresywny kształt nadwozia oznacza też ograniczenie jego współczynnika oporu. Dodatkowo samochód został odchudzony o 40 kg i usztywniony o 10 proc.