Toyota 2000GT

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

/ 6Historyczny supersamochód za milion dolarów

Obraz
© Materiały prasowe

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów.

Z powstaniem tego auta wiąże się ciekawa historia. Na początku lat 60. nikt nie kojarzył Toyoty z samochodami sportowymi, jednak po sukcesie Japanese Grand Prix w 1963 i 1964 roku Japończycy pokochali motorsport i zaczęli domagać się od rodzimych producentów rasowego modelu z prawdziwego zdarzenia. Pierwszym sygnałem, że marka interesuje się tym segmentem rynku, zdominowanym wówczas przez marki europejskie i amerykańskie, był niewielki Sports 800, dostępny z nadwoziem coupe i roadster, który wszedł do sprzedaży w 1965 r.

W tym samym roku firma zaprezentowała na targach w Tokio większy model – 2000GT. Dwudrzwiowe coupe o aluminiowej karoserii i nowoczesnej, aerodynamicznej sylwetce wywołało sensację. 2000GT został ogłoszony pierwszym japońskim supersamochodem, a zamożni Japończycy już wyciągali portfele. Do debiutu rynkowego pozostało jeszcze jednak 2 lata, które Toyota wykorzystała do zaprezentowania możliwości prototypu w wielu zawodach sportowych. Punktem kulminacyjnym był występ na Yatabe High Speed Testing Course w 1966 roku. Prototyp 2000GT został przygotowany przez firmę Tosco (obecnie TRD). Samochód uzyskał największą średnią prędkość na okrążeniu 207,17 km/h, pobił trzy rekordy świata i ustanowił 13 nowych rekordów prędkości i osiągów.

/ 6Historyczny supersamochód za milion dolarów

Obraz
© Materiały prasowe

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów.

Z powstaniem tego auta wiąże się ciekawa historia. Na początku lat 60. nikt nie kojarzył Toyoty z samochodami sportowymi, jednak po sukcesie Japanese Grand Prix w 1963 i 1964 roku Japończycy pokochali motorsport i zaczęli domagać się od rodzimych producentów rasowego modelu z prawdziwego zdarzenia. Pierwszym sygnałem, że marka interesuje się tym segmentem rynku, zdominowanym wówczas przez marki europejskie i amerykańskie, był niewielki Sports 800, dostępny z nadwoziem coupe i roadster, który wszedł do sprzedaży w 1965 r.

W tym samym roku firma zaprezentowała na targach w Tokio większy model – 2000GT. Dwudrzwiowe coupe o aluminiowej karoserii i nowoczesnej, aerodynamicznej sylwetce wywołało sensację. 2000GT został ogłoszony pierwszym japońskim supersamochodem, a zamożni Japończycy już wyciągali portfele. Do debiutu rynkowego pozostało jeszcze jednak 2 lata, które Toyota wykorzystała do zaprezentowania możliwości prototypu w wielu zawodach sportowych. Punktem kulminacyjnym był występ na Yatabe High Speed Testing Course w 1966 roku. Prototyp 2000GT został przygotowany przez firmę Tosco (obecnie TRD). Samochód uzyskał największą średnią prędkość na okrążeniu 207,17 km/h, pobił trzy rekordy świata i ustanowił 13 nowych rekordów prędkości i osiągów.

/ 6Historyczny supersamochód za milion dolarów

Obraz
© Materiały prasowe

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów.

Z powstaniem tego auta wiąże się ciekawa historia. Na początku lat 60. nikt nie kojarzył Toyoty z samochodami sportowymi, jednak po sukcesie Japanese Grand Prix w 1963 i 1964 roku Japończycy pokochali motorsport i zaczęli domagać się od rodzimych producentów rasowego modelu z prawdziwego zdarzenia. Pierwszym sygnałem, że marka interesuje się tym segmentem rynku, zdominowanym wówczas przez marki europejskie i amerykańskie, był niewielki Sports 800, dostępny z nadwoziem coupe i roadster, który wszedł do sprzedaży w 1965 r.

W tym samym roku firma zaprezentowała na targach w Tokio większy model – 2000GT. Dwudrzwiowe coupe o aluminiowej karoserii i nowoczesnej, aerodynamicznej sylwetce wywołało sensację. 2000GT został ogłoszony pierwszym japońskim supersamochodem, a zamożni Japończycy już wyciągali portfele. Do debiutu rynkowego pozostało jeszcze jednak 2 lata, które Toyota wykorzystała do zaprezentowania możliwości prototypu w wielu zawodach sportowych. Punktem kulminacyjnym był występ na Yatabe High Speed Testing Course w 1966 roku. Prototyp 2000GT został przygotowany przez firmę Tosco (obecnie TRD). Samochód uzyskał największą średnią prędkość na okrążeniu 207,17 km/h, pobił trzy rekordy świata i ustanowił 13 nowych rekordów prędkości i osiągów.

/ 6Historyczny supersamochód za milion dolarów

Obraz
© Materiały prasowe

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów.

Z powstaniem tego auta wiąże się ciekawa historia. Na początku lat 60. nikt nie kojarzył Toyoty z samochodami sportowymi, jednak po sukcesie Japanese Grand Prix w 1963 i 1964 roku Japończycy pokochali motorsport i zaczęli domagać się od rodzimych producentów rasowego modelu z prawdziwego zdarzenia. Pierwszym sygnałem, że marka interesuje się tym segmentem rynku, zdominowanym wówczas przez marki europejskie i amerykańskie, był niewielki Sports 800, dostępny z nadwoziem coupe i roadster, który wszedł do sprzedaży w 1965 r.

W tym samym roku firma zaprezentowała na targach w Tokio większy model – 2000GT. Dwudrzwiowe coupe o aluminiowej karoserii i nowoczesnej, aerodynamicznej sylwetce wywołało sensację. 2000GT został ogłoszony pierwszym japońskim supersamochodem, a zamożni Japończycy już wyciągali portfele. Do debiutu rynkowego pozostało jeszcze jednak 2 lata, które Toyota wykorzystała do zaprezentowania możliwości prototypu w wielu zawodach sportowych. Punktem kulminacyjnym był występ na Yatabe High Speed Testing Course w 1966 roku. Prototyp 2000GT został przygotowany przez firmę Tosco (obecnie TRD). Samochód uzyskał największą średnią prędkość na okrążeniu 207,17 km/h, pobił trzy rekordy świata i ustanowił 13 nowych rekordów prędkości i osiągów.

/ 6Historyczny supersamochód za milion dolarów

Obraz
© Materiały prasowe

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów.

Z powstaniem tego auta wiąże się ciekawa historia. Na początku lat 60. nikt nie kojarzył Toyoty z samochodami sportowymi, jednak po sukcesie Japanese Grand Prix w 1963 i 1964 roku Japończycy pokochali motorsport i zaczęli domagać się od rodzimych producentów rasowego modelu z prawdziwego zdarzenia. Pierwszym sygnałem, że marka interesuje się tym segmentem rynku, zdominowanym wówczas przez marki europejskie i amerykańskie, był niewielki Sports 800, dostępny z nadwoziem coupe i roadster, który wszedł do sprzedaży w 1965 r.

W tym samym roku firma zaprezentowała na targach w Tokio większy model – 2000GT. Dwudrzwiowe coupe o aluminiowej karoserii i nowoczesnej, aerodynamicznej sylwetce wywołało sensację. 2000GT został ogłoszony pierwszym japońskim supersamochodem, a zamożni Japończycy już wyciągali portfele. Do debiutu rynkowego pozostało jeszcze jednak 2 lata, które Toyota wykorzystała do zaprezentowania możliwości prototypu w wielu zawodach sportowych. Punktem kulminacyjnym był występ na Yatabe High Speed Testing Course w 1966 roku. Prototyp 2000GT został przygotowany przez firmę Tosco (obecnie TRD). Samochód uzyskał największą średnią prędkość na okrążeniu 207,17 km/h, pobił trzy rekordy świata i ustanowił 13 nowych rekordów prędkości i osiągów.

/ 6Historyczny supersamochód za milion dolarów

Obraz
© Materiały prasowe

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów.

Z powstaniem tego auta wiąże się ciekawa historia. Na początku lat 60. nikt nie kojarzył Toyoty z samochodami sportowymi, jednak po sukcesie Japanese Grand Prix w 1963 i 1964 roku Japończycy pokochali motorsport i zaczęli domagać się od rodzimych producentów rasowego modelu z prawdziwego zdarzenia. Pierwszym sygnałem, że marka interesuje się tym segmentem rynku, zdominowanym wówczas przez marki europejskie i amerykańskie, był niewielki Sports 800, dostępny z nadwoziem coupe i roadster, który wszedł do sprzedaży w 1965 r.

W tym samym roku firma zaprezentowała na targach w Tokio większy model – 2000GT. Dwudrzwiowe coupe o aluminiowej karoserii i nowoczesnej, aerodynamicznej sylwetce wywołało sensację. 2000GT został ogłoszony pierwszym japońskim supersamochodem, a zamożni Japończycy już wyciągali portfele. Do debiutu rynkowego pozostało jeszcze jednak 2 lata, które Toyota wykorzystała do zaprezentowania możliwości prototypu w wielu zawodach sportowych. Punktem kulminacyjnym był występ na Yatabe High Speed Testing Course w 1966 roku. Prototyp 2000GT został przygotowany przez firmę Tosco (obecnie TRD). Samochód uzyskał największą średnią prędkość na okrążeniu 207,17 km/h, pobił trzy rekordy świata i ustanowił 13 nowych rekordów prędkości i osiągów.

Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie