Toyota 2000GT

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

/ 6Historyczny supersamochód za milion dolarów

Obraz
© Materiały prasowe

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów.

Z powstaniem tego auta wiąże się ciekawa historia. Na początku lat 60. nikt nie kojarzył Toyoty z samochodami sportowymi, jednak po sukcesie Japanese Grand Prix w 1963 i 1964 roku Japończycy pokochali motorsport i zaczęli domagać się od rodzimych producentów rasowego modelu z prawdziwego zdarzenia. Pierwszym sygnałem, że marka interesuje się tym segmentem rynku, zdominowanym wówczas przez marki europejskie i amerykańskie, był niewielki Sports 800, dostępny z nadwoziem coupe i roadster, który wszedł do sprzedaży w 1965 r.

W tym samym roku firma zaprezentowała na targach w Tokio większy model – 2000GT. Dwudrzwiowe coupe o aluminiowej karoserii i nowoczesnej, aerodynamicznej sylwetce wywołało sensację. 2000GT został ogłoszony pierwszym japońskim supersamochodem, a zamożni Japończycy już wyciągali portfele. Do debiutu rynkowego pozostało jeszcze jednak 2 lata, które Toyota wykorzystała do zaprezentowania możliwości prototypu w wielu zawodach sportowych. Punktem kulminacyjnym był występ na Yatabe High Speed Testing Course w 1966 roku. Prototyp 2000GT został przygotowany przez firmę Tosco (obecnie TRD). Samochód uzyskał największą średnią prędkość na okrążeniu 207,17 km/h, pobił trzy rekordy świata i ustanowił 13 nowych rekordów prędkości i osiągów.

/ 6Historyczny supersamochód za milion dolarów

Obraz
© Materiały prasowe

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów.

Z powstaniem tego auta wiąże się ciekawa historia. Na początku lat 60. nikt nie kojarzył Toyoty z samochodami sportowymi, jednak po sukcesie Japanese Grand Prix w 1963 i 1964 roku Japończycy pokochali motorsport i zaczęli domagać się od rodzimych producentów rasowego modelu z prawdziwego zdarzenia. Pierwszym sygnałem, że marka interesuje się tym segmentem rynku, zdominowanym wówczas przez marki europejskie i amerykańskie, był niewielki Sports 800, dostępny z nadwoziem coupe i roadster, który wszedł do sprzedaży w 1965 r.

W tym samym roku firma zaprezentowała na targach w Tokio większy model – 2000GT. Dwudrzwiowe coupe o aluminiowej karoserii i nowoczesnej, aerodynamicznej sylwetce wywołało sensację. 2000GT został ogłoszony pierwszym japońskim supersamochodem, a zamożni Japończycy już wyciągali portfele. Do debiutu rynkowego pozostało jeszcze jednak 2 lata, które Toyota wykorzystała do zaprezentowania możliwości prototypu w wielu zawodach sportowych. Punktem kulminacyjnym był występ na Yatabe High Speed Testing Course w 1966 roku. Prototyp 2000GT został przygotowany przez firmę Tosco (obecnie TRD). Samochód uzyskał największą średnią prędkość na okrążeniu 207,17 km/h, pobił trzy rekordy świata i ustanowił 13 nowych rekordów prędkości i osiągów.

/ 6Historyczny supersamochód za milion dolarów

Obraz
© Materiały prasowe

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów.

Z powstaniem tego auta wiąże się ciekawa historia. Na początku lat 60. nikt nie kojarzył Toyoty z samochodami sportowymi, jednak po sukcesie Japanese Grand Prix w 1963 i 1964 roku Japończycy pokochali motorsport i zaczęli domagać się od rodzimych producentów rasowego modelu z prawdziwego zdarzenia. Pierwszym sygnałem, że marka interesuje się tym segmentem rynku, zdominowanym wówczas przez marki europejskie i amerykańskie, był niewielki Sports 800, dostępny z nadwoziem coupe i roadster, który wszedł do sprzedaży w 1965 r.

W tym samym roku firma zaprezentowała na targach w Tokio większy model – 2000GT. Dwudrzwiowe coupe o aluminiowej karoserii i nowoczesnej, aerodynamicznej sylwetce wywołało sensację. 2000GT został ogłoszony pierwszym japońskim supersamochodem, a zamożni Japończycy już wyciągali portfele. Do debiutu rynkowego pozostało jeszcze jednak 2 lata, które Toyota wykorzystała do zaprezentowania możliwości prototypu w wielu zawodach sportowych. Punktem kulminacyjnym był występ na Yatabe High Speed Testing Course w 1966 roku. Prototyp 2000GT został przygotowany przez firmę Tosco (obecnie TRD). Samochód uzyskał największą średnią prędkość na okrążeniu 207,17 km/h, pobił trzy rekordy świata i ustanowił 13 nowych rekordów prędkości i osiągów.

/ 6Historyczny supersamochód za milion dolarów

Obraz
© Materiały prasowe

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów.

Z powstaniem tego auta wiąże się ciekawa historia. Na początku lat 60. nikt nie kojarzył Toyoty z samochodami sportowymi, jednak po sukcesie Japanese Grand Prix w 1963 i 1964 roku Japończycy pokochali motorsport i zaczęli domagać się od rodzimych producentów rasowego modelu z prawdziwego zdarzenia. Pierwszym sygnałem, że marka interesuje się tym segmentem rynku, zdominowanym wówczas przez marki europejskie i amerykańskie, był niewielki Sports 800, dostępny z nadwoziem coupe i roadster, który wszedł do sprzedaży w 1965 r.

W tym samym roku firma zaprezentowała na targach w Tokio większy model – 2000GT. Dwudrzwiowe coupe o aluminiowej karoserii i nowoczesnej, aerodynamicznej sylwetce wywołało sensację. 2000GT został ogłoszony pierwszym japońskim supersamochodem, a zamożni Japończycy już wyciągali portfele. Do debiutu rynkowego pozostało jeszcze jednak 2 lata, które Toyota wykorzystała do zaprezentowania możliwości prototypu w wielu zawodach sportowych. Punktem kulminacyjnym był występ na Yatabe High Speed Testing Course w 1966 roku. Prototyp 2000GT został przygotowany przez firmę Tosco (obecnie TRD). Samochód uzyskał największą średnią prędkość na okrążeniu 207,17 km/h, pobił trzy rekordy świata i ustanowił 13 nowych rekordów prędkości i osiągów.

/ 6Historyczny supersamochód za milion dolarów

Obraz
© Materiały prasowe

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów.

Z powstaniem tego auta wiąże się ciekawa historia. Na początku lat 60. nikt nie kojarzył Toyoty z samochodami sportowymi, jednak po sukcesie Japanese Grand Prix w 1963 i 1964 roku Japończycy pokochali motorsport i zaczęli domagać się od rodzimych producentów rasowego modelu z prawdziwego zdarzenia. Pierwszym sygnałem, że marka interesuje się tym segmentem rynku, zdominowanym wówczas przez marki europejskie i amerykańskie, był niewielki Sports 800, dostępny z nadwoziem coupe i roadster, który wszedł do sprzedaży w 1965 r.

W tym samym roku firma zaprezentowała na targach w Tokio większy model – 2000GT. Dwudrzwiowe coupe o aluminiowej karoserii i nowoczesnej, aerodynamicznej sylwetce wywołało sensację. 2000GT został ogłoszony pierwszym japońskim supersamochodem, a zamożni Japończycy już wyciągali portfele. Do debiutu rynkowego pozostało jeszcze jednak 2 lata, które Toyota wykorzystała do zaprezentowania możliwości prototypu w wielu zawodach sportowych. Punktem kulminacyjnym był występ na Yatabe High Speed Testing Course w 1966 roku. Prototyp 2000GT został przygotowany przez firmę Tosco (obecnie TRD). Samochód uzyskał największą średnią prędkość na okrążeniu 207,17 km/h, pobił trzy rekordy świata i ustanowił 13 nowych rekordów prędkości i osiągów.

/ 6Historyczny supersamochód za milion dolarów

Obraz
© Materiały prasowe

W galerii Tomini Classics w Dubaju została wystawiona na sprzedaż kolekcjonerska Toyota 2000GT. Pierwszy japoński supersamochód wyceniono na zawrotną sumę miliona dolarów.

Z powstaniem tego auta wiąże się ciekawa historia. Na początku lat 60. nikt nie kojarzył Toyoty z samochodami sportowymi, jednak po sukcesie Japanese Grand Prix w 1963 i 1964 roku Japończycy pokochali motorsport i zaczęli domagać się od rodzimych producentów rasowego modelu z prawdziwego zdarzenia. Pierwszym sygnałem, że marka interesuje się tym segmentem rynku, zdominowanym wówczas przez marki europejskie i amerykańskie, był niewielki Sports 800, dostępny z nadwoziem coupe i roadster, który wszedł do sprzedaży w 1965 r.

W tym samym roku firma zaprezentowała na targach w Tokio większy model – 2000GT. Dwudrzwiowe coupe o aluminiowej karoserii i nowoczesnej, aerodynamicznej sylwetce wywołało sensację. 2000GT został ogłoszony pierwszym japońskim supersamochodem, a zamożni Japończycy już wyciągali portfele. Do debiutu rynkowego pozostało jeszcze jednak 2 lata, które Toyota wykorzystała do zaprezentowania możliwości prototypu w wielu zawodach sportowych. Punktem kulminacyjnym był występ na Yatabe High Speed Testing Course w 1966 roku. Prototyp 2000GT został przygotowany przez firmę Tosco (obecnie TRD). Samochód uzyskał największą średnią prędkość na okrążeniu 207,17 km/h, pobił trzy rekordy świata i ustanowił 13 nowych rekordów prędkości i osiągów.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka