Trwa ładowanie...

Testujemy Kia Picanto 1.0

Testujemy Kia Picanto 1.0
d4gvpvh
d4gvpvh

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12176/picanto-01.jpeg',500,375) ) |
| --- | Pierwszy upragniony samochód najczęściej jest mały i tani. Dobrze, żeby jeszcze był niezawodny. Kia Picanto wydaje się spełniać te wymagania.

Premiera Picanto odbyła się na targach we Frankfurcie w 2003 roku. Już na starcie koreański maluch nie miał łatwego zadania. Kilka miesięcy wcześniej pojawiła się Panda. Włosi wysoko ustawili poprzeczkę, a Fiat do tej pory zajmuje najwyższą pozycji w segmencie. Czy Kia Picanto ma wystarczająco dużo atutów, aby nadal stawiać czoło konkurencji?

d4gvpvh

Cechy szczególne

Rocznie z taśmy produkcyjnej w koreańskim mieście Suhsan zjeżdża ok. 150 tys. aut, z czego jedna trzecia dociera na rynek europejski. Na zachodzie dużym zainteresowaniem cieszą się dobrze wyposażone modele z silnikiem diesla. My testowaliśmy podstawową wersję z benzynowym silnikiem 1,0 l.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12176/picanto-02.jpeg',500,375) ) |
| --- | Oprócz niewielkich wymiarów i niebanalnych kształtów jej największą zaletą ma być niska cena - 32 590 zł. Niestety, w zamian otrzymamy bardzo ubogie wyposażenie.

d4gvpvh

Stylistyka koreańskiego auta sugeruje, że Kia postawiła na oryginalność. Duża atrapa chłodnicy i schodząca ku tyłowi linia dachu, to ukłon w stronę większych samochodów kompaktowych.

Dynamiczna sylwetka nadwozia nie da się raczej pomylić z żadnym z obecnie produkowanych samochodów. W tanim z założenia aucie, którego długość nie przekracza 3,5 metra nie należy się spodziewać ekstrawagancji. Tym bardziej cieszy fakt, że koreańskim stylistom udało się osiągnąć ponadprzeciętny efekt.

d4gvpvh

Wnętrze Picanto nie jest już tak oryginalne. Widać, że tu konstruktorzy musieli skrupulatnie liczyć wydatki. Prosty wzór tablicy zegarów i środkowej konsoli jest za to bardzo ergonomiczny. Przyciski są duże i znajdują się w odpowiednich miejscach. Mankamentem jest typowy dla aut koreańskich twardy plastik, którym wykończono wnętrze.

Silnik

Benzynowa jednostka o mocy 61 KM, jest jedną z najsłabszych w tym segmencie. Producent deklaruje, że Picanto 1,0 l przyspiesza od 0 do 100 km/h w 15,7 sekundy., co nie wpływa korzystnie na wrażenia np. podczas ruszania spod świateł na skrzyżowaniu.

Technologia trzech zaworów na cylinder zapewnia jednak bardzo niskie zużycie paliwa. Na trasie auto potrafi spalić niespełna 4,5 l benzyny na każde 100 km.

d4gvpvh

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12176/picanto-03.jpeg',500,375) ) |
| --- | *Wrażenia z jazdy *

Od auta o mocy 61 KM nie można wymagać zbyt wiele. Słaby silnik nie jest w stanie dostarczyć kierowcy mocnych wrażeń. Picanto oferuje jednak wiele innych zalet. Największą z nich jest wysoki komfort podróży, osiągnięty głównie za sprawą dużej ilości miejsca we wnętrzu, zarówno z przodu jak i z tyłu. Oczywiście jak na auto tej klasy.

d4gvpvh

Przestrzeń pasażerską wykorzystano do maksimum. Brakuje za to regulacji wysokości fotela kierowcy i poziomej regulacji kierownicy.

W Kia znajdziemy sporo półek i kieszeni na drobne przedmioty. Gorzej wygląda bagażnik. Mimo że koło zapasowe zastąpiono zestawem naprawczym, a sam bagażnik ma podwójne dno, jego pojemność to zaledwie 157 l.

Zawieszenie jest kolejnym elementem wpływającym na komfort. Zamontowane z przodu kolumny MacPhersona i oś skrętna z tyłu, zostały tak zestrojone, aby auto pewnie trzymało się drogi i nie ucierpiała na tym wygoda pasażerów.

d4gvpvh

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12176/picanto-04.jpeg',500,375) ) |
| --- | Podsumowanie

Picanto z pewnością należy do najciekawszych aut w swojej klasie. Duża ilość miejsca we wnętrzu, ergonomiczna deska rozdzielcza, wyskoki komfort jazdy i oszczędny silnik, to największe zalety małej Kii.

Daleka podróż z koreańskiej fabryki nie pozostaje bez wpływu na ostateczną cenę, która i tak pozostaje atrakcyjna. Kolejnym argumentem przemawiającym za Picanto jest bezawaryjność potwierdzona wysoką, piątą pozycją w brytyjskim niezależnym rankingu niezawodności Warranty Direct.

Wybrane dane techniczne Kia Picanto 1.0

| Typ silnika | Benzynowy, rzędowy |
| --- | --- |
| Ilość cylindrów/zaworów | 4/12 |
| Pojemność skokowa (cm3): | 999 |
| Moc maksymalna (KM/obr/min)
: | 61/5600 |
| Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 86/2900 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 15,7 |
| Prędkość maksymalna (km/h): | 150 |
| Pojemność bagażnika (l): | 157/882 |
| Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km): | 4,4/5,9 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm): | 349,5x140x148 |
| Rozstaw osi (cm): | 237 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata): | 3/6 |
| Cena (zł): | 32 590 |

Wybrane wyposażenie seryjne** **Kia Picanto 1.0 City

| Poduszki powietrzne | 1 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Układ ESP | - |
| Wspomaganie układu kierowniczego | - |
| Centralny zamek | - |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | -/- |
| Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie | - |
| Klimatyzacja | 3500 zł |
| Lakier metalizowany | 1200 zł |
| Radioodtwarzacz z CD | - |
S- wyposażenie standardowe

Nasza ocena

Przestronność wnętrza Wygospodarowano sporo miejsca dla pasażerów ale bagażnik jest mały
Silnik ** Silnik pracuje równo, jedyną jego wadą jest słaba dynamika
Poziom hałasu * Dźwięki pochodzące z silnika dobrze wyciszono, hałas przy dużych prędkościach jest wywołany gorszym dopasowaniem uszczelek drzwi
Zużycie paliwa * Baz zarzutu
Wyposażenie ** Skromne, choć przy tak niskiej cenie nie można wymagać więcej

Autor: Bartłomiej Bałdyga

d4gvpvh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4gvpvh
Więcej tematów