Test opon zimowych ADAC 2015/2016
Ogumienie w rozmiarze 165/70 R14 T
Wybór najlepszych opon na zimę nie jest łatwy. Co prawda na każdej sztuce ogumienia oferowanego w sklepach - zgodnie z unijnym prawem - znajduje się naklejka informacyjna, ale brakuje tam danych na temat skuteczności danego modelu na śniegu i lodzie. Stąd wciąż niezastąpione okazują się testy
Wybór najlepszych opon na zimę nie jest łatwy. Co prawda na każdej sztuce ogumienia oferowanego w sklepach - zgodnie z unijnym prawem - znajduje się naklejka informacyjna, ale brakuje tam danych na temat skuteczności danego modelu na śniegu i lodzie. Stąd wciąż niezastąpione okazują się testy prowadzone przez niezależne organizacje. Jedną z nich jest niemiecki automobilklub ADAC, który stara się odbudować swój autorytet po aferach łapówkarskich sprzed kilku lat. Na sezon zimowy 2015/2016 niemieccy eksperci przebadali 16 modelu zimowego ogumienia w rozmiarze 165/70 R14 T oraz 19 kompletów o parametrach 205/55 R6 H. Na początek przyjrzyjmy się tym mniejszym, które znajdują zastosowanie na kołach samochodów segmentu B.
ADAC ocenia opony w poszczególnych kategoriach i ogólnie. Za możliwości ogumienia przyznawane są noty o wartości liczbowej - im niższa, tym lepiej. Przyznawane są również ogólne noty słowne: "bardzo dobra" (odpowiednik szkolnej piątki), "dobra" (czwórka), "zadowalająca" (trójka), "wystarczająca" (dwójka) oraz "niewystarczająca" (jedynka). Na najniższą możliwą notę w oczach testerów zasłużyły trzy modele opon.
Aeolus Snowace AW02 - łączna nota: 5,5
Suchy asfalt: 3,5
Mokry asfalt: 5,5
Śnieg: 2,3
Lód: 2,8
Hałas: 3,7
Zużycie paliwa: 1,9
Nośność: 2,0
Cena: 150 zł
Linglong Green-Max Winter HP - łączna nota: 5,5
Suchy asfalt: 3,3
Mokry asfalt: 5,5
Śnieg: 3,0
Lód: 2,5
Hałas: 3,3
Zużycie paliwa: 1,9
Nośność: 2,0
Cena: 155 zł
Mentor M200 - łączna nota: 5,5
Suchy asfalt: 2,7
Mokry asfalt: 5,5
Śnieg: 3,5
Lód: 3,0
Hałas: 4,5
Zużycie paliwa: 2,1
Nośność: 0,5
Cena: 150 zł