2.0 JTS - Alfa Romeo
Niektórzy producenci ciężko pracowali przez lata na swoją opinię. Niestety, w niektórych przypadkach stereotyp dotyczy wysokiej awaryjności i niewielkiej trwałości mechaniki. Dotyczy to między innymi Alfy Romeo sprzed kilkunastu lat. Wówczas, poza nietrwałym wnętrzem i zawieszeniem, Alfy borykały się z defektami jednostek napędowych - problem dotyczy wolnossącego silnika benzynowego 2.0 JTS generującego imponujące 165 KM. Niestety, włoscy inżynierowie w drodze po dodatkową moc, moment obrotowy oraz elastyczność, zastosowali nowatorski, bezpośredni wtrysk paliwa. Istotnie, silnik niezwykle płynnie rozwija moc, sprawnie rozpędzając Alfę. Problemy zaczynają się jednak dość szybko. Bezpośredni wtrysk bardzo negatywnie wpłynął na film olejowy, w skutek czego już po 40-60 tysiącach kilometrów często pojawiają się objawy zużytych pierścieni zaworowych. Do tego dochodzi spore zużycie oleju silnikowego. Naprawa może pochłonąć nawet 4 tysiące złotych.