1.3 MultiJet/CDTi - Fiat
Po dziś dzień, ogromną popularnością w salonach jak i na rynku wtórnym cieszą się samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi. W mniemaniu większości kierowców uchodzą one za najtańsze źródło siły napędowej. Istotnie, zużywają stosunkowo niewiele paliwa, z drugiej jednak strony ich skomplikowana konstrukcja z czasem potrafi sprawiać wiele problemów wymagających sporych wydatków. Diesle cieszą się powodzeniem także w autach typowo miejskich, dobitnym tego przykładem jest chociażby Opel Corsa i Fiat Grande Punto. To między innymi w tych modelach instalowany jest niewielki diesel autorstwa inżynierów Fiata - 1.3 MultiJet lub CDTI. W zależności od wersji generuje 70-95 KM. Zdaniem mechaników ogólnie uchodzi za udaną konstrukcję, musimy jednak często kontrolować poziom oleju silnikowego. Nawet egzemplarze z niewielkim przebiegiem, niemal salonowe, potrafią zużywać go sporo. Nie pomogą tutaj żadne skomplikowane naprawy, czy modyfikacje.