TATA Pixel
None
Indyjska propozycja dla Europy
Na salonie samochodowym w Genewie firma TATA pokazała swój nowy, koncepcyjny model o nazwie Pixel. Jest to mały samochód miejski zaprojektowany z myślą o rynku europejskim. W odróżnieniu od słynnego modelu Nano, nowa propozycja hinduskiego producenta ma być zdecydowanie lepiej wyposażona i dostosowana do gustu klientów ze starego kontynentu.
* TU DOWIESZ SIĘ WIĘCEJ O TYM SAMOCHODZIE * mz/mw/mw
Indyjska propozycja dla Europy
Pixel ma nieco ponad trzy metry długości i mieści cztery osoby.
Indyjska propozycja dla Europy
Ważną zaletą w mieście jest zdolność do manewrowania i parkowania przy promieniu zawracania wynoszącym zaledwie 2,6 m. Jest to możliwe dzięki układowi Zero Turn drive, z przekładnią umożliwiającą zmianę kierunku napędzania tylnych kół.
Indyjska propozycja dla Europy
Jak działa Zero Turn? Zewnętrzne koło tylne obraca się do przodu, wewnętrzne do tyłu, natomiast koła przednie są jednocześnie skręcane o wyjątkowo duży kąt.
Indyjska propozycja dla Europy
Za niskie zużycie paliwa - 3,4l/100km w cyklu mieszanym - odpowiada turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,2l, umieszczony w tylnej części samochodu.
Indyjska propozycja dla Europy
Dodatkowo Pixel posiada aerodynamiczną sylwetkę, opony o niskim oporze toczenia, technologię start-stop oraz inteligentny systemem ładowania akumulatora.
Indyjska propozycja dla Europy
Wzorem innych producentów, firma TATA przedstawiła w modelu Pixel zintegrowany system łączności, nazwany "My TATA Connect"...
Indyjska propozycja dla Europy
...pozwala on na integrację z wieloma funkcjami pojazdu za pomocą tabletu bądź smartfona.
Indyjska propozycja dla Europy
Samochód wyposażono w dotykowy ekran, który pozwala na kontrolę nad systemem multimedialnym, układem klimatyzacji, a także umożliwia monitorowanie najważniejszych parametrów pojazdu. Dodatkowo połączenie z internetem pozwala na dostęp do najnowszych informacji i umożliwia słuchanie ulubionej muzyki.
Indyjska propozycja dla Europy
Pixel ma być kolejnym modelem na rynku europejskich samochodów miejskich. Niewielkie wymiary, przestronność i ekologia mają być jego głównymi zaletami. Wydaje się, że takie rozwiązanie może dużo bardziej przypaść do gustu klientom w Europie, niż proste do bólu Nano, które nie odniosło spodziewanego rynkowego sukcesu.
* TU DOWIESZ SIĘ WIĘCEJ O TYM SAMOCHODZIE * mz/mw/mw