Tani, elektryczny i z wymiennymi akumulatorami. Kymco Like EV trafi do Europy
Tajwańska marka Kymco coraz poważniej wchodzi na rynek elektrycznych jednośladów. Najlepszym dowodem na to jest nowy model z popularnej linii Like. Nie tylko trafi on do Europy, ale też został wyposażony w wymienne akumulatory, które mają być przyszłością skuterów na prąd.
Kymco Like EV to dość klasycznie wyglądający skuter, który napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 3,2 kW, czyli niecałe 4,4 KM. Nie jest to duża wartość, ale w połączeniu ze sporym momentem obrotowym wynoszącym 124 Nm ma dawać osiągi spalinowych 125 cm3.
Jednak najważniejszą innowacją są akumulatory, których łącznie może być aż sześć, co ma przełożyć się na zasięg nawet 199 km. Standardowo Kymco Like EV ma dwa wymienne akumulatory Ionex o niezbyt imponującej pojemności 650 Wh każdy. Ich zaletą jest to, że ważą tylko po 5 kg i można je wygodnie naładować w domu. Co więcej – nawet jeśli skończy się w nich prąd, to do dyspozycji zostaje wbudowana (niewyjmowana) rezerwa o pojemności 550 Wh.
Na tym jednak nie koniec. Pod siedzeniem (oprócz wspomnianych dwóch akumulatorów) jest miejsce na kask. Jednak zamiast niego, można tam umieścić trzy dodatkowe akumulatory, co w praktyce podwoi zasięg skutera. W standardowej konfiguracji Kymco Like EV waży 94 kg, a trzy zapasowe akumulatory dodadzą do tego 15 kg.
Ostatnią ważną informacją jest to, że Kymco Like EV będzie dostępne w Europie i cena tego elektrycznego skutera powinna wynieść ok. 1200 euro, co oznacza ok. 5,5 tys. zł.