Trwa ładowanie...

Tam gdzie powstaje legenda

Tam gdzie powstaje legendaŹródło: zdjęcie producenta
d2xqs7l
d2xqs7l

Rozpoczynają się właśnie obchody 60. rocznicy uruchomienia produkcji w jednych z najsławniejszych fabryk samochodowych na świecie. Chodzi o zakłady w Zuffenhausen w Niemczech, gdzie produkowane są do dziś samochody Porsche.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Wszystko zaczęło się jeszcze przed II Wojną Światową, a dokładniej w lipcu 1938 r., kiedy Niemcy przenieśli biura projektowe firmy z centrum Stuttgartu do nowych budynków w dzielnicy Zuffenhausen. Zaraz po przeprowadzce uruchomiono produkcję najdłużej produkowanego auta na świecie - VW Garbusa. Rok później, czyli w 1939 r. z zakładów zaczął wyjeżdżać kolejne auto, Type 64 - prekursor stylu Porsche. Jednak wybuch wojny całkowicie pokrzyżował plany producenta samochodów.

* TUTAJ DOWIESZ SIĘ WIĘCEJ O WSPÓLNYCH PROJEKTACH PORSCHE I VW * Po zakończeniu wojny zakłady w Zuffenhausen były zajęte przez amerykańskich żołnierzy. Z tego powodu produkcja pierwszego powojennego modelu - 356, była prowadzona w Gmünd w Austrii. Jednak to było cały czas rozwiązanie tymczasowe. Już pod koniec 1949 r., Porsche wróciło do samochodowego miasta. Niestety zakład produkcyjny był cały czas pod amerykańską okupacją. Aby produkować samochody, Porsche wynajęło jedną z hal produkcyjnych Reutter & Co. GmbH, pobliskich zakładów produkujących wagony kolejowe oraz karoserie.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Pierwszy model Type 356 zjechał z taśm produkcyjnych w Stuttgarcie dokładnie 6 kwietnia 1950 r. Do końca tego roku wyprodukowano w sumie 369 samochodów. Jednak dzięki sukcesowi jakie auto odniosło na rynku, już po dwóch latach od rozpoczęcia produkcji, firma mogła pozwolić sobie na otwarcie kolejnej fabryki.

d2xqs7l
(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zakład został ukończony w 1952 r. Już po czterech latach jego działania bramę opuściło Porsche 356 z numerem 10 000. Po kolejnych czterech latach powstała następna hala produkcyjna oraz pierwszy w historii firmy dział obsługi klienta. Podczas, gdy produkcja modelu 356 pozwoliła rozwijać się niemieckiej firmie, to konstrukcja i sukces legendarnego już 911 zaowocowała kupnem Reutter & Co. GmbH, firmy od której wynajmowano hale. Stało się to już w 1964 r.

Dla uczczenia 60-letniej historii produkcji samochodów, otwarte w 2009 r. muzeum Porsche szykuje wyjątkową wystawę. Będzie można tam obejrzeć nie tylko zdjęcia z pierwszych lat produkcji, ale również między innymi pierwszy egzemplarz modelu 356 Coupe, który powstał w Zuffenhausen. Wystawa potwa od 20 marca do 9 maja 2010 r.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj