| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9460/lexus-ls-600h-3.jpg',550,322) ) |
| --- | Lexus, podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku, prezentuje flagową limuzynę przyszłości, którą wyższa marka koncernu Toyota chce konkurować z klasą S Mercedesa, czy Serią 7 BMW. Najmocniejsza bronią w tym pojedynku ma być napęd hybrydowy umożliwiający osiąganie doskonałych parametrów eksploatacyjnych, a jednocześnie oszczędne, czyli przyjazne środowisku naturalnemu spalanie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9460/lexus-ls-600h-2.jpg',550,365) ) |
| --- | Lexus LS 600h napędzany będzie nowym ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności 4,6 litra i mocy maksymalnej 380 KM. Jednak, dzięki silnikom elektrycznym, w momencie największego zapotrzebowania na moc, jej poziom wzrosnąć może do 430 KM. Choć więc pojemność 4,6 litra nie imponuje w przypadku tak wielkich limuzyn, to Lexus LS 600h będzie w stanie przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie około 5,5 sekundy, a to już jest rezultat budzący respekt.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9460/lexus-ls-600h-4.jpg',550,327) ) |
| --- | Producent zapewnia, że jego limuzyna wyznaczy nowe standardy w dziedzinie komfortu podróżowania. Ma to być zasługą niezrównanej kultury pracy silnika, oraz absolutnie perfekcyjnie wykonanemu nadwoziu. Nie zabraknie także najbardziej wyrafinowanej elektroniki, której przykładem może być kamera śledząca ustawienie twarzy kierowcy. Jeśli zdarzyło mu się zagapić na cokolwiek (lub kogokolwiek) znajdującego się w bok od kierunku, w którym podąża auto, system przywoła go do porządku sygnałem dźwiękowym. W nowym flagowym Lexusie nowoczesne są zresztą nie tylko systemy służące bezpieczeństwu, ale i urządzenia zazwyczaj dość banalne. Na przykład LS 600h będzie pierwszym Lexusem standardowo wyposażonym w radio satelitarne.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Pierwsze egzemplarze Lexusa LS 600h trafią do klientów trafią do klientów za rok. ...I niczemu nie ujmując temu modelowi, można podejrzewać, że dystans pomiędzy nim a Mercedesem, czy BMW nie zmniejszy się znacząco. Z punktu widzenia kultury pracy i prestiżu, silnik V8 nie dorównuje V12, którymi dysponują obaj konkurenci. Jeśli zaś chodzi o walory ekologiczne, to pamiętać trzeba, że i Mercedes zapowiedział hybrydową wersję Klasy S. Jeśliby zaś Hybryda Mercedesa dysponowała silnikiem wysokoprężnym, a nie benzynowym, to Mercedes może o klasę zdystansować Lexusa pod względem niskiego spalania. ...A wszak w dziedzinie silników dieslowskich Toyota nie jest w stanie nawiązać choćby konkurencji z producentami niemieckimi.