Opracowany przez Opla system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu zdobył nagrodę Euro NCAP Advanced.
- Przyznanie nam tego wyróżnienia dowodzi słuszności naszej strategii, który polega na optymalizacji bezpieczeństwa. Opiera się ona na realistycznych scenariuszach ruchu ulicznego i kolizji drogowych. Wewnętrzne badania potwierdziły istotny wpływ ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu na poprawę bezpieczeństwa - powiedział Gunther Schmall z Opla.
Elektroniczny system SBSA działa w modelach ADAM, Corsa, Astra, Cascada i Zafira Tourer dzięki czterem czujnikom skanującym ruch z boku pojazdu. W Insignii wykorzystano technologię radarową, która umożliwia skanowanie szerokiego obszaru wokół pojazdu. Jeśli czujniki elektroniczne wykryją obiekt na kursie kolizyjnym, na odpowiednim zewnętrznym lusterku bocznym zapali się żółta dioda ostrzegawcza. Intensywność światła emitowanego przez diodę LED jest bardzo duża, dzięki czemu sygnał jest widoczny nawet przy silnym świetle słonecznym. System ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu działa przy prędkości od 10 km/h do 140 km/h i jest dostępny jako opcja we wszystkich wymienionych wyżej modelach.
W przeprowadzonej niedawno ankiecie właściciele Opla Insignii wyrażali się o systemie ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu w samych superlatywach. 97,2 procent nigdy nie wyłącza tego systemu, 87 procent wysoko ocenia jego funkcjonalność, a 82 procent twierdzi, że bez wahania ponownie zamówiłoby go, kupując nowy samochód.
Źródło: Opel
ll/moto.wp.pl