System City Safety

Obraz
Obraz

Debiutujący w standardowym wyposażeniu Volvo XC60 system bezpieczeństwa City Safety będzie w przyszłości dostępny w całej gamie nowych modeli szwedzkiego producenta. Nie jest nawet wykluczone, że to innowacyjne rozwiązanie pojawi się również w samochodach firmowanych marką Ford.

Już w standardowej wersji XC60 oferowany jest jeden z najnowocześniejszych na rynku systemów bezpieczeństwa czynnego - City Safety, który może pomóc kierowcom w uniknięciu lub ograniczeniu skutków kolizji przy niskich prędkościach, które są typowe w ruchu miejskim lub w korkach. Jeżeli istnieje ryzyko, że samochód najedzie na pojazd znajdujący się przed nim, a kierowca nie reaguje, wówczas rozpocznie się automatyczne hamowanie. Jak deklaruje Fredrik Arp, firma Volvo Cars jest pierwszym na świecie producentem oferującym taki mechanizm w standardzie.

Obraz

„Samochód ten wykorzystuje całą naszą zgromadzoną przez lata wiedzę o bezpieczeństwie i związane z tym technologie, zarówno w zakresie zapobiegania wypadkom, jak i ochrony wszystkich uczestników ewentualnej kolizji - powiedział Fredrik Arp.

W celu dalszej poprawy bezpieczeństwa i zmniejszenia ryzyka obrażeń czujnik laserowy współpracuje z innymi technologiami pokładowymi i steruje działaniem poduszek powietrznych oraz pasów bezpieczeństwa. Technologia ta znana jest jako PRS (Pre-Prepared Restraints) i zostaje wprowadzona razem z nowym Volvo XC60. W przypadku kolizji moduł sterowania bezpieczeństwem biernym kontroluje uruchamianie poszczególnych systemów ochronnych. Korzystając z dodatkowych informacji dostarczonych przez czujnik laserowy, moduł sterujący odpowiednio dopasowuje działanie pasów bezpieczeństwa o regulowanej sile naciągu, dopasowując go do siły kolizji. Dzięki temu można jeszcze lepiej wykorzystać mechanizm zmniejszający siłę nacisku pasów bezpieczeństwa, co pozwala zminimalizować ewentualne obrażenia.

Obraz

Mechanizm PRS jest aktywny przy wszystkich prędkościach, czym różni się od funkcji City Safety, która działa tylko do 30 km/h. PRS jest aktywowany za pomocą urządzenia pirotechnicznego znajdującego się w regulowanym ograniczniku napinacza pasów bezpieczeństwa. Oznacza to, że układ City Safety może zadziałać bez uruchamiania mechanizmu PRS, jeżeli siła kolizji jest mniejsza od wartości wyzwalającej działanie PRS.

Źródło: Samar, Volvo

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀