Rok 2007 przyniósł bardzo dobre wyniki sprzedaży samochodów marki Suzuki na polskim rynku. Zanotowany wzrost wyniósł ponad 77%. Ciekawym uzupełnieniem tej informacji jest porównanie rezultatów osiągniętych przez firmę na konkurencyjnym, przeżywającym trudne chwile rynku niemieckim.W ubiegłym roku Suzuki sprzedało w Polsce łącznie 7 120 nowych aut (+77,2%), zajmując ostatecznie 14-te miejsce w rankingu najpopularniejszych marek samochodów osobowych. Udział rynkowy przypadający na Suzuki wyniósł 2,4%.
Oto pierwsza trójka najchętniej kupowanych modeli marki Suzuki: - Suzuki Grand Vitara: 30,6% wolumenu - Suzuki Swift: 26,6% wolumenu - Suzuki SX4: 24,7% wolumenu
Dla porównania, w Niemczech wynik sprzedaży Suzuki wyniósł w ubiegłym roku 36 374 egzemplarze, co oznacza poprawę o 12,8%. Dzięki temu japońska marka po raz pierwszy znalazła się w zestawieniu Top-20 największym graczy branżowych nad Renem.
Jest to w dużej mierze zasługa popularności modeli światowych o znaczeniu strategicznym dla Suzuki, a mianowicie Swifta, Grand Vitary oraz SX4. Na miejskie auto Swift przypada aż 14 947 rejestracji (+37,5%), w tym 2 161 egzemplarzy wersji Swift Sport.
Niemiecki importer liczy na dalszy wzrost w bieżącym roku, stawiając sobie za cel osiągnięcie wyniku na poziomie 38 tys. sztuk. Ważnym impulsem będzie pojawienie się w ofercie wytwarzanego na Węgrzech Suzuki Splash, który łączy w sobie niską uciążliwość dla środowiska naturalnego z innowacyjnym układem kabiny pasażerskiej, oferując sporą ilość miejsca nawet dla pięciu podróżnych.
W Polsce nagrodzony czterem gwiazdkami Euro NCAP model Suzuki Splash ma pojawić się w salonach dealerskich na przełomie maja i czerwca.
Źródło:Samar, Suzuki