Suzuki Celerio: miejski typ
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie debiutuje małe Suzuki, które zostało stworzone z myślą o eksploatacji w mieście.
Projektanci Suzuki w przypadku modelu Celerio dążyli do pogodzenia pozornie sprzecznych założeń, jakimi są zachowanie przestronności wnętrza oraz uzyskanie możliwie najbardziej kompaktowych rozmiarów. Nadwozie auta ma 3600 mm długości i 1600 mm szerokości, a rozstaw osi wynosi 2425 mm, przy czym odległość między przednimi i tylnymi fotelami wynosi aż 743 mm, dzięki czemu osoby zasiadające na tylnej kanapie mogą czuć się komfortowo nawet podczas dłuższej podróży. Co więcej, ekspertom japońskiej firmy udało się wkomponować w całość dość obszerny bagażnik, którego pojemność wynosi 254 litrów. Celerio wyraźnie wyróżnia się na tle konkurencji ilością miejsca, przez co można powiedzieć, że małe Suzuki należy do segmentu A+.
Pod maską znajdzie się 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności o pojemności 1 litra, mocy 68 KM i maksymalnym momencie obrotowym 90 Nm. Silnik, w połączeniu z systemem start/stop, będzie emitował zaledwie 85 gramów CO2 na kilometr. Standardem będzie 5-biegowa skrzynia manualna, natomiast Suzuki opracowało też nową przekładnię zautomatyzowaną "Auto Gear Shift". Przekładnia została wyposażona w inteligentny mechanizm zmiany biegów Intelligent Shift Control Actuator, który jest elektroniczno-hydraulicznym układem obsługującym automatycznie sprzęgło i zmianę biegów.
Mimo niewielkich wymiarów i (prawdopodobnie) przystępnej ceny, Celerio zostało wyposażone w pełen pakiet układów bezpieczeństwa, obejmujący m.in. 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz system monitorowania ciśnienia w oponach.
Samochód zadebiutuje na rynkach europejskich w drugiej połowie tego roku.
Źródło: Mototarget
tb, moto.wp.pl