Fiat Sedici
Zejdźmy jednak na ziemię, bowiem nie każda rodzina oczekuje luksusowych warunków okupionych sporymi kosztami utrzymania. W 2006 roku Fiat wespół z Suzuki wypuścił na rynek bliźniacze modele Sedici i SX4, budżetowe SUV-y dla każdego. Niezależnie od tego, jaki znaczek widnieje na masce, efekt włosko-japońskiej współpracy wyposażony w opcjonalny dołączany napęd tylnej osi, sprosta większości stawianych przed nim zadań. Pokonanie nieodśnieżonej górskiej drogi wiodącej na stok nie stanowi problemu. Niestety jakość materiałów zastosowanych do wykończenia wnętrza pozostawia wiele do życzenia. Połacie twardego plastiku tłumaczą katalogową cenę tego modelu.
Do napędu Sedici przeznaczono dwie jednostki napędowe, jednego benzyniaka i jedną propozycję wysokoprężną. Benzynowy 1.6 l dysponujący mocą 107 lub 120 KM (od 2009 roku), sprawdzi się zwłaszcza w mieście i nieśpiesznych zamiejskich wojażach. Natomiast silnik wysokoprężny z katalogu Fiata odznacza się niskim spalaniem i wystarczającą dynamiką. Początkowo montowano motor 1.9 Multijet 120 KM, zaś od 2009 roku 2.0 Multijet o mocy 135 KM.