BMW X5
Następna propozycja SUV-a dla rodziny również pochodzi od bawarskiego producenta, jednak z uwagi na główny rynek zbytu - USA - jako miejsce produkcji wybrano Spartanburg w Południowej Karolinie. Mowa tu o X5 E53 obecnym w salonach od 1999 do 2006 roku. Wnętrze topowego SUV-a BMW liczbą luksusowych dodatków i jakością wykonania ustępuje wyłącznie flagowej serii 7, czyniąc zeń świetny środek lokomocji dla zamożnej familii. Kwestię napędu rozwiązano podobnie jak w mniejszym X3, napęd czterech kół z faworyzowaną tylną osią (od 2004 X-Drive) sprawdza się wyśmienicie.
Ogromną bolączką X5 jest spore zużycie paliwa benzynowych wersji. Nawet bazowy sześciocylindrowiec 3.0 231 KM nie zadba o naszą kieszeń spalając podobne ilości co większe jednostki. Z tego powodu znacznie ciekawszym rozwiązaniem okazują się V-ósemki 4.4 i 4.6 l, później 4.8 (286 i 347-360 KM) pochłaniające średnio 15 litrów benzyny. Agregatem idealnym na zabójcze ceny paliw jest jedyny diesel w gamie â 3.0 l. 184 KM i 410 Nm bez trudu radzą sobie z ciężkim X5 spalając przy tym poniżej 10 litrów oleju napędowego.
Tu, podobnie jak w przypadku X3, będziemy mieli trudności ze znalezieniem egzamplarza bezwypadkowego.