SUV za 30 tysięcy złotych
BMW X3
SUV-y coraz częściej stają się w Polsce samochodami rodzinnymi. Za 30 tys. zł. o nowym pomażyć nie można, ale w używanych wybór jest duży
Jakie musi być auto rodzinne? Przede wszystkim to samochód zdolny zabrać pełen skład osobowy z rozsądnym bagażem. Tradycyjnie rolę takiego pojazdu grają wszelkiej maści kombi z dieslem pod maską. Nieco mniej konserwatywni zmotoryzowani wybierają pojemne vany. Wspólną cechą tych samochodów jest bez wątpienia słaba trakcja w trudnych warunkach. Chyba nikt pozytywnie nie wspomina ogromnych trudności z wyjechaniem z zaśnieżonego parkingu. Doskonałym rozwiązaniem tego problemu jest zakup SUV-a. Dysponując kwotą 30 tysięcy złotych bez trudu znajdziemy godne uwagi auto z tego segmentu.
Wytypowanie najlepszego kandydata stanowi nie lada wyzwanie, sprawy komplikują się szczególnie w wypadku wymagających kierowców. Jeśli ponad przestronność i bezwypadkową przeszłość cenimy sobie prestiż i fenomenalną trakcję dającą ogromną radość z jazdy, najodpowiedniejszym wyborem będzie BMW X3 pierwszej generacji. Zbudowany w oparciu o serię 3 E46 SUV, w nomenklaturze BMW SAV, do sprzedaży trafił w 2004 roku od razu zdobywając pochlebne opinie. Nieco podwyższone zawieszenie w połączeniu z typowymi dla bawarskich pojazdów właściwościami jezdnymi, bezpośrednio przełożyło się na rynkowy sukces.
Napęd X-Drive dbający o rozdział mocy i momentu pomiędzy tylną a przednią osią, doskonale radził sobie z każdą dostępną jednostką napędową. Pod maską X3 najłatwiej znaleźć silniki benzynowe o sześciu cylindrach 2.0, 2.5 i 3.0 - moc odpowiednio 150, 192-218, 231-272 KM. Na rynku wtórnym nie brakuje rzecz jasna wersji wysokoprężnych, legitymujących się niebywałą dynamiką i niskim apetytem na olej napędowy. Podstawowy czterocylindrowiec 2.0 generował 143-150 KM, jednak dopiero topowy, rzędowy, sześciocylindrowy motor 3.0 dysponuje niewyczerpalnymi pokładami mocy - od 204 do 286 KM.