Priorytetem Fuji Heavy Industries Ltd. w kwestii nowych silników jest opracowanie i uruchomienie produkcji jednostki wysokoprężnej, powiedział Kyoji Takenaka, dyrektor zarządzający producenta samochodów Subaru.
Jako, że Fuji Heavy Industries Ltd. jest relatywnie małym, niszowym producentem, więc nie jest w stanie finansować rozwoju we wszystkich dziedzinach. Dotychczas wahano się, czy siły i środki skoncentrować na technologii hybrydowej, czy na silniku diesla. Ostatecznie, w ubiegłym tygodniu podpisano porozumienie z Toyota Motor Corporation, na mocy którego Toyota użyczy Subaru swej technologii hybrydowej. Szef Fuji Heavy Industries Ltd. przewiduje, że pierwsze wysokoprężne samochody Subaru pojawią się już w 2007 lub w 2008 roku, zaś w 2010 roku aż połowa wszystkich sprzedawanych w Europie aut tej marki napędzana ma być dieslami.
Oczywiście, najwięcej jednostek tego typu montowanych będzie w modelach SUV i kombi - nie wiadomo jeszcze, czy Subaru zdecyduje się napędzać ropniakami legendarny sportowy model Impreza.