To nie pomyłka i nie przypadek. Mniej więcej tak będzie wyglądać Dacia Sandero Stepway, która prawdopodobnie już latem (w sierpniu) wejdzie na polski rynek. Dlaczego zatem na zdjęciach widzimy Renault?
Odpowiedź jest bardzo prosta. Ten model jest już produkowany w brazylijskich zakładach w miejscowości Curitiba i sprzedawany w krajach ameryki południowej, jako Renault Sandero Stepway. W tym samym miejscu powstają również dobrze nam znane Logany.
Stepway jest samochodem z napędem tylko na przednią oś. Offroadowego stylu nadają mu: podwyższone zawieszenie i masywne osłony z tworzyw sztucznych wokół nadwozia. Na dachu zamontowano niewielki spoiler. Trzeba przyznać, że całość prezentuje się naprawdę nieźle. Pozostaje pytanie, dlaczego nie zdecydowano się na sprzedaż tego auta w Polsce pod znakiem Renault?
* GALERIA ZDJĘĆ RENAULT SANDERO STEPWAY * Odpowiedź jest zaskakująca: przedstawiciele koncernu nie chcą tworzyć „wewnętrznej konkurencji” między modelami tej marki i dawać klientom zbyt szerokiego wyboru. Stepway ma uatrakcyjnić ofertę Dacii i nie przeszkadzać w sprzedaży... Koleosa? Na to wychodzi.
Stepwaya stworzono z myślą o umiarkowanie zasobnych klientach z rynków południowoamerykańskich, którzy chcą się wyróżniać. Dlatego mamy do czynienia z autem o zdecydowanym stylu. Po raz pierwszy zaprezentowano je na Salonie Samochodowym w Sao Paulo, jako „Sand’up Concept”, czyli samochód koncepcyjny, zaprojektowany przez Renault Design America Latina. W sprzedaży pojawiło się w październiku ubiegłego roku. Do tej pory znali je klienci Renault w Brazylii i Argentynie. Najdalej za kilka miesięcy mają je poznać klienci polskich salonów Dacii.
Pod maską zasilany etanolem silnik 1.6 16v o mocy 110 KM. Na naszym rynku auto będzie oferowane z silnikiem ośmiozaworowym o mocy 87 KM. W Dacii Sandero Stepway będą montowane również silniki diesla 1.5 dCi i benzynowe jednostki 1.6 GPL z fabryczną instalacją gazową.
* GALERIA ZDJĘĆ - RENAULT MAHINDRA LOGAN * Przy tej okazji, jeszcze jedna ciekawostka. Indie to nie tylko ojczyzna koncernu Tata, ale również firmy Mahindra. Wspólnie z nią koncern Renault produkuje w Indiach egzemplarze modelu Logan, przeznaczone na miejscowy rynek. Sprzedano już 20 tys. sztuk modelu Logan by Mahindra. Ostatnio z myślą o hinduskich klientach wprowadzono bogato wyposażone serie specjalne, jak np. Logan Edge z czujnikami parkowania, skórzaną tapicerką i drewnianymi elementami wykończenia wnętrza.
Marek Wieliński