Sprzedaż nowych aut spada
Sprzedaż samochodów osobowych po 10 miesiącach tego roku wyniosła 196 tys. 251 sztuk i była o 1,7 proc. mniejsza niż w ciągu 10 miesięcy ubiegłego roku - podał Samar, monitorujący rynek motoryzacyjny.
Sprzedaż w październiku 2006 roku wyniosła 20 tys. 925 sztuk i była o 33 proc. wyższa niż rok wcześniej oraz o 9,4 proc. wyższa niż we wrześniu 2006 roku.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9096/aygo-1-b.jpeg',500,332) ) |
| --- |
"Średnia dzienna sprzedaż wyniosła w październiku niespełna 805 aut (dla porównania w poszczególnych miesiącach było to kolejno 713 aut, 754, 802, 832, 819, 840, 730, 674 i 736 we wrześniu)" - podał Samar.
"Utrzymanie obecnego poziomu sprzedaży pozwoliłoby na przekroczenie wyniku z roku poprzedniego o około 1-2 proc." - dodano.
Firma poinformowała, że wśród 43 marek oferowanych na rynku 25 wykazało wzrost sprzedaży sumarycznej w stosunku do ubiegłego roku, przy czym cztery z nich uplasowały się w pierwszej dziesiątce zestawienia, sześć w drugiej, a pozostałe zajmują dalsze lokaty.
W raporcie napisano, że kolejność na liście dziesięciu najpopularniejszych marek pozostała identyczna jak miesiąc wcześniej.
Najlepszy wynik sprzedaży uzyskała Toyota. Od początku roku zakupiono 23.970 sztuk tych aut, o 6,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 12,2 proc. i był wyższy niż rok temu, kiedy wynosił 11,3 proc.
Na drugim miejscu pod względem liczby aut sprzedanych od początku roku znalazła się Skoda, z wynikiem 23.274 sztuk. W przypadku tej marki sprzedaż wzrosła o 0,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2005 roku, a udział w rynku wzrósł do 11,9 proc. z 11,6 proc. przed rokiem.
Na trzecim miejscu jest Fiat, który sprzedał 20.229 samochodów, o 2,1 proc. mniej niż rok wcześniej; jego udział pozostał na ubiegłorocznym poziomie, czyli 10,3 proc.
Znajdujący się na czwartej pozycji Opel sprzedał od początku roku 19.756 samochodów, czyli o 12,7 proc. więcej niż przed rokiem.
Piątą lokatę zajął Ford. W ciągu dziesięciu miesięcy tego roku sprzedał 14.729 aut, czyli o 8,1 proc. mniej niż przed rokiem.
Sprzedaż samochodów Renault wyniosła 13.187 sztuk, a Peugeot 12.284.
Ósmą pozycję, z wynikiem 11.876 samochodów, zajął Volkswagen. Marka ta wyprzedziła Citroena, który sprzedał 9.753 auta. Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda z wynikiem 8.059 sztuk.
Sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła w październiku 2006 roku 3.732 sztuki, o 14,9 proc. więcej niż w październiku 2005 roku.
Od początku tego roku z salonów samochodowych wyjechało łącznie 31.318 aut użytkowych, o 11,9 proc. więcej niż rok wcześniej.