Trwa ładowanie...

Spróbuj się nie pogubić w Lynk & Co. Brat Volvo sprzedaje teraz motocykle Benelli

Przejęcia, współprace, budowanie na wspólnej platformie, "badge engineering", Chiny, Szwecja, Włochy – to wszystko łączy marka Lynk & Co. Marka oferująca do tej pory samochody na bazie konstrukcji Volvo rozpoczęła sprzedaż motocykla, który jest modelem Benelli TNT 600 ze zmienionym logo.

Motocykl Lynk & Co Motocykl Lynk & Co Źródło: Materiały prasowe, fot: Lynk & Co
d1u6y09
d1u6y09

Od przeszło 10 lat Volvo należy do chińskiej firmy Geely. Oprócz opracowania całej gamy nowych modeli efektem tego było powstanie marki Lynk & Co. Choć została ona założona w szwedzkim Goteborgu, to jej samochody, bazujące na konstrukcjach Volvo, sprzedawane są głównie w Chinach. Marka ta oferuje już osiem chińskich braci samochodów Volvo, ale teraz wchodzi na zupełnie nowy rynek i zaczyna oferować swój pierwszy motocykl.

Jak to się stało, że marka samochodowa, która bazuje na innym producencie, nagle pokazała swój pierwszy motocykl? Jednoślad Lynk & Co nie jest oczywiście produktem opracowanym przez tę firmę. To po prostu Benelli TNT 600 ze zmienionym logo. Taki obrót rzeczy spowodowany jest kolejnymi pokrewieństwami.

Motocykl Lynk & Co Materiały prasowe
Motocykl Lynk & Co Źródło: Materiały prasowe, fot: Lynk & Co

Trzeba pamiętać, że włoska marka Benelli należy do chińskiej firmy Qianjiang, a model TNT 600 bazuje na motocyklu QJ SRK 600. I w tym miejscu otrzymujemy chiński pomost pomiędzy szwedzką a włoską marką. Od 2016 r. większościowe udziały w Qianjiang ma Geely, co czyni Lynk & Co oraz Benelli dalekimi krewnymi.

d1u6y09

Motocykl Lynk & Co, a właściwie Benelli TNT 600, jest napędzany czterocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 600 cm3, którego maksymalna moc to 80 KM, maksymalny moment obrotowy wynosi 54 Nm.

Motocykl Lynk & Co Materiały prasowe
Motocykl Lynk & Co Źródło: Materiały prasowe, fot: Lynk & Co

W odróżnieniu od samochodów marki Lynk & Co, które można za opłatą wynajmować innym kierowcom w ramach specjalnego programu, pierwszy jednoślad tej firmy oferowany będzie jedynie w tradycyjnej sprzedaży i na razie tylko na rynku chińskim. Wprowadzenie Benelli z innym logo do Europy (gdzie Lynk & Co nie jest rozpoznawalną marką) raczej nie ma sensu, ale jeśli Chińczycy tylko postanowią popularyzować u nas Lynk & Co, to wszystko jest możliwe.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj