Trwa ładowanie...

Spróbuj się nie pogubić w Lynk & Co. Brat Volvo sprzedaje teraz motocykle Benelli

Przejęcia, współprace, budowanie na wspólnej platformie, "badge engineering", Chiny, Szwecja, Włochy – to wszystko łączy marka Lynk & Co. Marka oferująca do tej pory samochody na bazie konstrukcji Volvo rozpoczęła sprzedaż motocykla, który jest modelem Benelli TNT 600 ze zmienionym logo.

Share
Motocykl Lynk & Co
Motocykl Lynk & Co Źródło: Materiały prasowe, fot: Lynk & Co
d4brqq7

Od przeszło 10 lat Volvo należy do chińskiej firmy Geely. Oprócz opracowania całej gamy nowych modeli efektem tego było powstanie marki Lynk & Co. Choć została ona założona w szwedzkim Goteborgu, to jej samochody, bazujące na konstrukcjach Volvo, sprzedawane są głównie w Chinach. Marka ta oferuje już osiem chińskich braci samochodów Volvo, ale teraz wchodzi na zupełnie nowy rynek i zaczyna oferować swój pierwszy motocykl.

Jak to się stało, że marka samochodowa, która bazuje na innym producencie, nagle pokazała swój pierwszy motocykl? Jednoślad Lynk & Co nie jest oczywiście produktem opracowanym przez tę firmę. To po prostu Benelli TNT 600 ze zmienionym logo. Taki obrót rzeczy spowodowany jest kolejnymi pokrewieństwami.

Motocykl Lynk & Co Materiały prasowe
Motocykl Lynk & Co Źródło: Materiały prasowe, fot: Lynk & Co

Trzeba pamiętać, że włoska marka Benelli należy do chińskiej firmy Qianjiang, a model TNT 600 bazuje na motocyklu QJ SRK 600. I w tym miejscu otrzymujemy chiński pomost pomiędzy szwedzką a włoską marką. Od 2016 r. większościowe udziały w Qianjiang ma Geely, co czyni Lynk & Co oraz Benelli dalekimi krewnymi.

d4brqq7

Motocykl Lynk & Co, a właściwie Benelli TNT 600, jest napędzany czterocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 600 cm3, którego maksymalna moc to 80 KM, maksymalny moment obrotowy wynosi 54 Nm.

Motocykl Lynk & Co Materiały prasowe
Motocykl Lynk & Co Źródło: Materiały prasowe, fot: Lynk & Co

W odróżnieniu od samochodów marki Lynk & Co, które można za opłatą wynajmować innym kierowcom w ramach specjalnego programu, pierwszy jednoślad tej firmy oferowany będzie jedynie w tradycyjnej sprzedaży i na razie tylko na rynku chińskim. Wprowadzenie Benelli z innym logo do Europy (gdzie Lynk & Co nie jest rozpoznawalną marką) raczej nie ma sensu, ale jeśli Chińczycy tylko postanowią popularyzować u nas Lynk & Co, to wszystko jest możliwe.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4brqq7

Podziel się opinią

Share
d4brqq7
d4brqq7
Więcej tematów