Spróbuj się nie pogubić w Lynk & Co. Brat Volvo sprzedaje teraz motocykle Benelli

Przejęcia, współprace, budowanie na wspólnej platformie, "badge engineering", Chiny, Szwecja, Włochy – to wszystko łączy marka Lynk & Co. Marka oferująca do tej pory samochody na bazie konstrukcji Volvo rozpoczęła sprzedaż motocykla, który jest modelem Benelli TNT 600 ze zmienionym logo.

Motocykl Lynk & CoMotocykl Lynk & Co
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lynk & Co
Szymon Jasina

Od przeszło 10 lat Volvo należy do chińskiej firmy Geely. Oprócz opracowania całej gamy nowych modeli efektem tego było powstanie marki Lynk & Co. Choć została ona założona w szwedzkim Goteborgu, to jej samochody, bazujące na konstrukcjach Volvo, sprzedawane są głównie w Chinach. Marka ta oferuje już osiem chińskich braci samochodów Volvo, ale teraz wchodzi na zupełnie nowy rynek i zaczyna oferować swój pierwszy motocykl.

Jak to się stało, że marka samochodowa, która bazuje na innym producencie, nagle pokazała swój pierwszy motocykl? Jednoślad Lynk & Co nie jest oczywiście produktem opracowanym przez tę firmę. To po prostu Benelli TNT 600 ze zmienionym logo. Taki obrót rzeczy spowodowany jest kolejnymi pokrewieństwami.

Motocykl Lynk & Co
Motocykl Lynk & Co © Materiały prasowe | Lynk & Co

Trzeba pamiętać, że włoska marka Benelli należy do chińskiej firmy Qianjiang, a model TNT 600 bazuje na motocyklu QJ SRK 600. I w tym miejscu otrzymujemy chiński pomost pomiędzy szwedzką a włoską marką. Od 2016 r. większościowe udziały w Qianjiang ma Geely, co czyni Lynk & Co oraz Benelli dalekimi krewnymi.

Motocykl Lynk & Co, a właściwie Benelli TNT 600, jest napędzany czterocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 600 cm3, którego maksymalna moc to 80 KM, maksymalny moment obrotowy wynosi 54 Nm.

Motocykl Lynk & Co
Motocykl Lynk & Co © Materiały prasowe | Lynk & Co

W odróżnieniu od samochodów marki Lynk & Co, które można za opłatą wynajmować innym kierowcom w ramach specjalnego programu, pierwszy jednoślad tej firmy oferowany będzie jedynie w tradycyjnej sprzedaży i na razie tylko na rynku chińskim. Wprowadzenie Benelli z innym logo do Europy (gdzie Lynk & Co nie jest rozpoznawalną marką) raczej nie ma sensu, ale jeśli Chińczycy tylko postanowią popularyzować u nas Lynk & Co, to wszystko jest możliwe.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025