Sportowe Renault

Samochody Renault ścigają się nieprzerwanie od 1910 roku i dziś są obecne niemal we wszystkich odmianach motosportu.

Obraz
Źródło zdjęć: © Szymon Jasina

/ 12Na tor i na drogę

Obraz
© Szymon Jasina

Samochody sportowe kojarzą się z takimi markami jak Porsche, Ferrari czy McLaren. I nie bez powodu. Jednak producenci znani przede wszystkim z bardziej popularnych modeli nierzadko mają dużo większy wkład w historię sportu motorowego. Idealnym przykładem jest Renault – samochody o tej nazwie ścigają się nieprzerwanie od 1910 roku i dziś są obecne niemal we wszystkich odmianach motosportu. Mieliśmy szansę przekonać się o tym na torze Hungaroring, gdzie oprócz podziwiania najszybszych sportowych maszyn mieliśmy okazję zapoznać się najnowszymi hot hatchami w ofercie francuskiej marki.

Nowością wyścigową jest model R.S. 01. Samochód o zamkniętym nadwoziu, który jednak w odróżnieniu od klas GT3 lub aut startujących w serii DTM, nie bazuje na żadnym modelu produkcyjnym. Został od podstaw zrobiony z myślą o wyścigach. Umieszczony centralnie silnik to jednostka pochodząca z Nissana GT-R, która jest gwarantem świetnych osiągów. O sportowych powiązaniach Renault w modelach drogowych mogliśmy przekonać się natomiast za kierownicą Megane R.S. i Clio R.S. Trophy.

/ 12Na tor i na drogę

Obraz
© Szymon Jasina

Samochody sportowe kojarzą się z takimi markami jak Porsche, Ferrari czy McLaren. I nie bez powodu. Jednak producenci znani przede wszystkim z bardziej popularnych modeli nierzadko mają dużo większy wkład w historię sportu motorowego. Idealnym przykładem jest Renault – samochody o tej nazwie ścigają się nieprzerwanie od 1910 roku i dziś są obecne niemal we wszystkich odmianach motosportu. Mieliśmy szansę przekonać się o tym na torze Hungaroring, gdzie oprócz podziwiania najszybszych sportowych maszyn mieliśmy okazję zapoznać się najnowszymi hot hatchami w ofercie francuskiej marki.

Nowością wyścigową jest model R.S. 01. Samochód o zamkniętym nadwoziu, który jednak w odróżnieniu od klas GT3 lub aut startujących w serii DTM, nie bazuje na żadnym modelu produkcyjnym. Został od podstaw zrobiony z myślą o wyścigach. Umieszczony centralnie silnik to jednostka pochodząca z Nissana GT-R, która jest gwarantem świetnych osiągów. O sportowych powiązaniach Renault w modelach drogowych mogliśmy przekonać się natomiast za kierownicą Megane R.S. i Clio R.S. Trophy.

/ 12Na tor i na drogę

Obraz
© Szymon Jasina

Samochody sportowe kojarzą się z takimi markami jak Porsche, Ferrari czy McLaren. I nie bez powodu. Jednak producenci znani przede wszystkim z bardziej popularnych modeli nierzadko mają dużo większy wkład w historię sportu motorowego. Idealnym przykładem jest Renault – samochody o tej nazwie ścigają się nieprzerwanie od 1910 roku i dziś są obecne niemal we wszystkich odmianach motosportu. Mieliśmy szansę przekonać się o tym na torze Hungaroring, gdzie oprócz podziwiania najszybszych sportowych maszyn mieliśmy okazję zapoznać się najnowszymi hot hatchami w ofercie francuskiej marki.

Nowością wyścigową jest model R.S. 01. Samochód o zamkniętym nadwoziu, który jednak w odróżnieniu od klas GT3 lub aut startujących w serii DTM, nie bazuje na żadnym modelu produkcyjnym. Został od podstaw zrobiony z myślą o wyścigach. Umieszczony centralnie silnik to jednostka pochodząca z Nissana GT-R, która jest gwarantem świetnych osiągów. O sportowych powiązaniach Renault w modelach drogowych mogliśmy przekonać się natomiast za kierownicą Megane R.S. i Clio R.S. Trophy.

/ 12Na tor i na drogę

Obraz
© Szymon Jasina

Samochody sportowe kojarzą się z takimi markami jak Porsche, Ferrari czy McLaren. I nie bez powodu. Jednak producenci znani przede wszystkim z bardziej popularnych modeli nierzadko mają dużo większy wkład w historię sportu motorowego. Idealnym przykładem jest Renault – samochody o tej nazwie ścigają się nieprzerwanie od 1910 roku i dziś są obecne niemal we wszystkich odmianach motosportu. Mieliśmy szansę przekonać się o tym na torze Hungaroring, gdzie oprócz podziwiania najszybszych sportowych maszyn mieliśmy okazję zapoznać się najnowszymi hot hatchami w ofercie francuskiej marki.

Nowością wyścigową jest model R.S. 01. Samochód o zamkniętym nadwoziu, który jednak w odróżnieniu od klas GT3 lub aut startujących w serii DTM, nie bazuje na żadnym modelu produkcyjnym. Został od podstaw zrobiony z myślą o wyścigach. Umieszczony centralnie silnik to jednostka pochodząca z Nissana GT-R, która jest gwarantem świetnych osiągów. O sportowych powiązaniach Renault w modelach drogowych mogliśmy przekonać się natomiast za kierownicą Megane R.S. i Clio R.S. Trophy.

/ 12Na tor i na drogę

Obraz
© Szymon Jasina

Samochody sportowe kojarzą się z takimi markami jak Porsche, Ferrari czy McLaren. I nie bez powodu. Jednak producenci znani przede wszystkim z bardziej popularnych modeli nierzadko mają dużo większy wkład w historię sportu motorowego. Idealnym przykładem jest Renault – samochody o tej nazwie ścigają się nieprzerwanie od 1910 roku i dziś są obecne niemal we wszystkich odmianach motosportu. Mieliśmy szansę przekonać się o tym na torze Hungaroring, gdzie oprócz podziwiania najszybszych sportowych maszyn mieliśmy okazję zapoznać się najnowszymi hot hatchami w ofercie francuskiej marki.

Nowością wyścigową jest model R.S. 01. Samochód o zamkniętym nadwoziu, który jednak w odróżnieniu od klas GT3 lub aut startujących w serii DTM, nie bazuje na żadnym modelu produkcyjnym. Został od podstaw zrobiony z myślą o wyścigach. Umieszczony centralnie silnik to jednostka pochodząca z Nissana GT-R, która jest gwarantem świetnych osiągów. O sportowych powiązaniach Renault w modelach drogowych mogliśmy przekonać się natomiast za kierownicą Megane R.S. i Clio R.S. Trophy.

/ 12Na tor i na drogę

Obraz
© Szymon Jasina

Samochody sportowe kojarzą się z takimi markami jak Porsche, Ferrari czy McLaren. I nie bez powodu. Jednak producenci znani przede wszystkim z bardziej popularnych modeli nierzadko mają dużo większy wkład w historię sportu motorowego. Idealnym przykładem jest Renault – samochody o tej nazwie ścigają się nieprzerwanie od 1910 roku i dziś są obecne niemal we wszystkich odmianach motosportu. Mieliśmy szansę przekonać się o tym na torze Hungaroring, gdzie oprócz podziwiania najszybszych sportowych maszyn mieliśmy okazję zapoznać się najnowszymi hot hatchami w ofercie francuskiej marki.

Nowością wyścigową jest model R.S. 01. Samochód o zamkniętym nadwoziu, który jednak w odróżnieniu od klas GT3 lub aut startujących w serii DTM, nie bazuje na żadnym modelu produkcyjnym. Został od podstaw zrobiony z myślą o wyścigach. Umieszczony centralnie silnik to jednostka pochodząca z Nissana GT-R, która jest gwarantem świetnych osiągów. O sportowych powiązaniach Renault w modelach drogowych mogliśmy przekonać się natomiast za kierownicą Megane R.S. i Clio R.S. Trophy.

/ 12Na tor i na drogę

Obraz
© Szymon Jasina

Samochody sportowe kojarzą się z takimi markami jak Porsche, Ferrari czy McLaren. I nie bez powodu. Jednak producenci znani przede wszystkim z bardziej popularnych modeli nierzadko mają dużo większy wkład w historię sportu motorowego. Idealnym przykładem jest Renault – samochody o tej nazwie ścigają się nieprzerwanie od 1910 roku i dziś są obecne niemal we wszystkich odmianach motosportu. Mieliśmy szansę przekonać się o tym na torze Hungaroring, gdzie oprócz podziwiania najszybszych sportowych maszyn mieliśmy okazję zapoznać się najnowszymi hot hatchami w ofercie francuskiej marki.

Nowością wyścigową jest model R.S. 01. Samochód o zamkniętym nadwoziu, który jednak w odróżnieniu od klas GT3 lub aut startujących w serii DTM, nie bazuje na żadnym modelu produkcyjnym. Został od podstaw zrobiony z myślą o wyścigach. Umieszczony centralnie silnik to jednostka pochodząca z Nissana GT-R, która jest gwarantem świetnych osiągów. O sportowych powiązaniach Renault w modelach drogowych mogliśmy przekonać się natomiast za kierownicą Megane R.S. i Clio R.S. Trophy.

/ 12Na tor i na drogę

Obraz
© Szymon Jasina

Samochody sportowe kojarzą się z takimi markami jak Porsche, Ferrari czy McLaren. I nie bez powodu. Jednak producenci znani przede wszystkim z bardziej popularnych modeli nierzadko mają dużo większy wkład w historię sportu motorowego. Idealnym przykładem jest Renault – samochody o tej nazwie ścigają się nieprzerwanie od 1910 roku i dziś są obecne niemal we wszystkich odmianach motosportu. Mieliśmy szansę przekonać się o tym na torze Hungaroring, gdzie oprócz podziwiania najszybszych sportowych maszyn mieliśmy okazję zapoznać się najnowszymi hot hatchami w ofercie francuskiej marki.

Nowością wyścigową jest model R.S. 01. Samochód o zamkniętym nadwoziu, który jednak w odróżnieniu od klas GT3 lub aut startujących w serii DTM, nie bazuje na żadnym modelu produkcyjnym. Został od podstaw zrobiony z myślą o wyścigach. Umieszczony centralnie silnik to jednostka pochodząca z Nissana GT-R, która jest gwarantem świetnych osiągów. O sportowych powiązaniach Renault w modelach drogowych mogliśmy przekonać się natomiast za kierownicą Megane R.S. i Clio R.S. Trophy.

/ 12Na tor i na drogę

Obraz
© Szymon Jasina

Samochody sportowe kojarzą się z takimi markami jak Porsche, Ferrari czy McLaren. I nie bez powodu. Jednak producenci znani przede wszystkim z bardziej popularnych modeli nierzadko mają dużo większy wkład w historię sportu motorowego. Idealnym przykładem jest Renault – samochody o tej nazwie ścigają się nieprzerwanie od 1910 roku i dziś są obecne niemal we wszystkich odmianach motosportu. Mieliśmy szansę przekonać się o tym na torze Hungaroring, gdzie oprócz podziwiania najszybszych sportowych maszyn mieliśmy okazję zapoznać się najnowszymi hot hatchami w ofercie francuskiej marki.

Nowością wyścigową jest model R.S. 01. Samochód o zamkniętym nadwoziu, który jednak w odróżnieniu od klas GT3 lub aut startujących w serii DTM, nie bazuje na żadnym modelu produkcyjnym. Został od podstaw zrobiony z myślą o wyścigach. Umieszczony centralnie silnik to jednostka pochodząca z Nissana GT-R, która jest gwarantem świetnych osiągów. O sportowych powiązaniach Renault w modelach drogowych mogliśmy przekonać się natomiast za kierownicą Megane R.S. i Clio R.S. Trophy.

10 / 12Na tor i na drogę

Obraz
© Szymon Jasina

Samochody sportowe kojarzą się z takimi markami jak Porsche, Ferrari czy McLaren. I nie bez powodu. Jednak producenci znani przede wszystkim z bardziej popularnych modeli nierzadko mają dużo większy wkład w historię sportu motorowego. Idealnym przykładem jest Renault – samochody o tej nazwie ścigają się nieprzerwanie od 1910 roku i dziś są obecne niemal we wszystkich odmianach motosportu. Mieliśmy szansę przekonać się o tym na torze Hungaroring, gdzie oprócz podziwiania najszybszych sportowych maszyn mieliśmy okazję zapoznać się najnowszymi hot hatchami w ofercie francuskiej marki.

Nowością wyścigową jest model R.S. 01. Samochód o zamkniętym nadwoziu, który jednak w odróżnieniu od klas GT3 lub aut startujących w serii DTM, nie bazuje na żadnym modelu produkcyjnym. Został od podstaw zrobiony z myślą o wyścigach. Umieszczony centralnie silnik to jednostka pochodząca z Nissana GT-R, która jest gwarantem świetnych osiągów. O sportowych powiązaniach Renault w modelach drogowych mogliśmy przekonać się natomiast za kierownicą Megane R.S. i Clio R.S. Trophy.

11 / 12Na tor i na drogę

Obraz
© Szymon Jasina

Samochody sportowe kojarzą się z takimi markami jak Porsche, Ferrari czy McLaren. I nie bez powodu. Jednak producenci znani przede wszystkim z bardziej popularnych modeli nierzadko mają dużo większy wkład w historię sportu motorowego. Idealnym przykładem jest Renault – samochody o tej nazwie ścigają się nieprzerwanie od 1910 roku i dziś są obecne niemal we wszystkich odmianach motosportu. Mieliśmy szansę przekonać się o tym na torze Hungaroring, gdzie oprócz podziwiania najszybszych sportowych maszyn mieliśmy okazję zapoznać się najnowszymi hot hatchami w ofercie francuskiej marki.

Nowością wyścigową jest model R.S. 01. Samochód o zamkniętym nadwoziu, który jednak w odróżnieniu od klas GT3 lub aut startujących w serii DTM, nie bazuje na żadnym modelu produkcyjnym. Został od podstaw zrobiony z myślą o wyścigach. Umieszczony centralnie silnik to jednostka pochodząca z Nissana GT-R, która jest gwarantem świetnych osiągów. O sportowych powiązaniach Renault w modelach drogowych mogliśmy przekonać się natomiast za kierownicą Megane R.S. i Clio R.S. Trophy.

12 / 12Na tor i na drogę

Obraz
© Szymon Jasina

Samochody sportowe kojarzą się z takimi markami jak Porsche, Ferrari czy McLaren. I nie bez powodu. Jednak producenci znani przede wszystkim z bardziej popularnych modeli nierzadko mają dużo większy wkład w historię sportu motorowego. Idealnym przykładem jest Renault – samochody o tej nazwie ścigają się nieprzerwanie od 1910 roku i dziś są obecne niemal we wszystkich odmianach motosportu. Mieliśmy szansę przekonać się o tym na torze Hungaroring, gdzie oprócz podziwiania najszybszych sportowych maszyn mieliśmy okazję zapoznać się najnowszymi hot hatchami w ofercie francuskiej marki.

Nowością wyścigową jest model R.S. 01. Samochód o zamkniętym nadwoziu, który jednak w odróżnieniu od klas GT3 lub aut startujących w serii DTM, nie bazuje na żadnym modelu produkcyjnym. Został od podstaw zrobiony z myślą o wyścigach. Umieszczony centralnie silnik to jednostka pochodząca z Nissana GT-R, która jest gwarantem świetnych osiągów. O sportowych powiązaniach Renault w modelach drogowych mogliśmy przekonać się natomiast za kierownicą Megane R.S. i Clio R.S. Trophy.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy