|
|
| --- |
Niemiecki producent od lat stawia na sportowy, a zarazem elegancki design. Nie inaczej zostało wystylizowane najnowsze Audi A4.
Limuzyna klasy średniej znacznie urosła i gabarytami dorównała niemal plasowanemu segment wyżej modelowi A6.
Długość 4,7 metra oraz 2,8 metrowy rozstaw osi gwarantuje, że w kabinie oraz w bagażniku nie zabraknie przestrzeni.
Tradycyjnie dla Audi całość wykończono z zegarmistrzowską precyzją oraz przy użyciu materiałów najwyższej jakości.
Stylistyka kabiny jest zbliżona do znanej już z modelu A5, A6 oraz Q7. Wyposażenie będzie praktycznie kompletne. Nie zabraknie automatycznej klimatyzacji, sportowo wyprofilowanej kierownicy, nawigacji satelitarnej oraz 6 poduszek powietrznych.
Do napędu posłużą silniki przetestowane już w innych samochodach koncernu Audi-VW. Paletę jednostek napędowych otwiera turbodoładowany motor 1.8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wykrzesano z niego 160 KM. Zwolennicy wlewania benzyny do baku będą mogli wybrać także 265-konny silnik 3.2 V6 FSI.
Kto preferuje tankowanie oleju napędowego dokona wyboru między trzema dieslami. Podstawowy, 2.0 TDI ma moc 140 KM. Więcej emocji zagwarantuje 190-konny 2.7 TDI, zaś trzylitrowy diesel o mocy 240 KM zachwyci nie tylko znakomitą elastycznością, ale i dynamiką.
Moment obrotowy będzie przenoszony przez 6-biegowe skrzynie manualne, automatyczny Tiptronic lub bezstopniową przekładnię Multitronic. Podobnie w inne Audi, także A4 otrzyma napęd na przednią oś, a za dopłatą będzie można zamówić doskonały napęd Quattro, który gwarantuje dynamikę i bezpieczeństwo jazdy nawet na najmniej przyczepnych nawierzchniach.
Najnowsze Audi zostanie zaprezentowane w trakcie salonu samochodowego Frankfurcie. Sprzedaż na niemieckim rynku powinna ruszyć jeszcze w listopadzie tego roku, a A4 wstępnie wyceniono na 26 000 euro.
Łukasz Szewczyk