Pontiac
W latach 20. General Motors miało nietypowy pomysł na poszerzenie oferty - każda marka otrzymała swój bardziej luksusowy odpowiednik. Oferował on te same modele, ale z bogatszym wyposażeniem i w wyższej cenie. W wyniku tego działania portfolio GM bardzo się rozrosło, ale efekt całej operacji był łatwy do przewidzenia - auta premium znikały tak szybko, jak się pojawiały. Jednak zdarzały się wyjątki. Najbardziej znaczącym był Pontiac, który powstał jako marka, pod którą oferowano droższe Oaklandy. Dziś już nikt nie pamięta o oryginale, a nowy samochód z nową nazwą przez kolejne dziesięciolecia należał do najpopularniejszych w ofercie GM.
Pontiac szybko wyparł swój pierwowzór i oferował proste konstrukcyjnie, ale nieźle wyposażone samochody. Dopiero w latach 50. wprowadził do swojej oferty silniki V8 i wtedy rozpoczęła się zmiana wizerunku. Przez kolejne dekady Pontiac zaczął rozbudowywać gamę samochodów sportowych i w końcu stał się marką kojarzoną właśnie z takimi autami - oczywiście nie przeszkadzało to w równoległej sprzedaży sedanów i minivanów.
Jednak spadek zainteresowania samochodami sportowymi i dokładnie to samo, co w przypadku Oldsmobila, czyli nijakie modele z bardziej popularnych segmentów, spowodowały, że w styczniu 2010 roku Pontiac dołączył do ogromnej grupy amerykańskich marek, które zniknęły z rynku w ciągu ostatnich 20 lat.