Skoda Yeti Outdoor
Off-road dla każdego
Sercem napędu 4x4 Skody jest układ Haldex piątej generacji współpracujący z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego
Sercem napędu 4x4 Skody jest układ Haldex piątej generacji współpracujący z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Zasada działania tego systemu jest prosta - gdy któreś z kół traci przyczepność, jest zatrzymywane hamulcem, a dzięki temu moc trafia na te, które mogą zapewnić trakcję. Rozwiązanie to przydaje się nie tylko podczas jazdy w terenie, gdy jedno z kół traci kontakt z podłożem, ale też przy pokonywaniu zakrętów na śliskiej nawierzchni. Elektroniczna blokada dyferencjału jest już często spotykanym rozwiązaniem. Skodę wyróżnia coś innego.
Wciśnięcie przycisku off-road zmienia działanie elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego, przystosowując ją do terenowej jazdy, umożliwia też komfortowe wjeżdżanie i zjeżdżanie ze stromych wzniesień. W tym trybie komputer dostaje informację, że znajduje się na luźnej nawierzchni i może całkowicie przyblokować koła wpadające w poślizg. Oznacza to, że wystarczy, aby jedna opona złapała trakcję, by samochód pojechał dalej.