Skoda Scala - pierwsza jazda nowym rywalem VW Golfa
Skoda Rapid zakończyła zeszły rok na pozycji jednego z dziesięciu najpopularniejszych modeli na polskim rynku. Jej następca to praktycznie zupełnie nowy samochód, bo i stoi przed nim zupełnie nowe zadanie. Ma rywalizować bezpośrednio z liderami pokroju Toyoty Corolli, Volkswagena Golfa i Opla Astry. Mateusz Żuchowski sprawdza na drogach Chorwacji, czy nowa Scala rzeczywiście ma na to szanse.
Efektowny Prawda Takie pływające k… Rozwiń
Transkrypcja:
Efektowny
Prawda
Takie pływające kierunkowskazy to jeszcze niedawno były
Zarezerwowane raczej dla samochodów klasy
Premium Ale świat motoryzacji przez cały czas
Idzie do przodu teraz jak widać takie
Smaczki można znaleźć nawet w modelach Skody
Takich jak
Zupełnie nowym modelu skala
Skala pokazuje rosnące ambicje tego czeskiego producenta
Ten napis
Po łacinie oznacza
Schody
Którymi Skoda chce coraz wyżej wchodzić
Hierarchii i motoryzacji
Ale nie potrzeba Nawet tego napisu żeby to zauważyć
Zwróć uwagę na te napiętej linie czy to efektowne światła czy przede wszystkim ten
Napis który tak bez kompleksowo
Przyznaje się do swojego pochodzenia to wszystko to nowa jakość w historii tego czeskiego producenta
Skala Potrzebuję jednak takiego efektownego stylu ponieważ
W tej cenie są wyjątkowo trudne
Zadanie
Otóż ten model ma rywalizować bezpośrednio z Gigantami segmentu kompaktowych
Hatchback
W takim razie ten samochód który tutaj widzi
Jest nowym rywalem Volkswagena Golfa Forda Focusa czy
Do tej pory tak naprawdę nie celował a b c
Pośrednia odkrywali
Fakt poprzedni
A więc model Rapid sprzedawał się dobrze na polskim rynku ale nigdy nie uzyskał
Tak naprawdę to to pełnowartościowej Alternatywy
Dla typowych
Kompaktu
Czy tym razem będzie inaczej
Testy zacznę nietypowa tylnej kanapy ponieważ w tym miejscu najlepiej widać ten jeden
Z tradycyjnych
Botoks Codec czyli wyjątkowo dużą
Ponadprogramowo
Ilość miejsc
Skala jest
Modelem który jest
Trawa najniżej Octavii
Ale zwróćcie uwagę jak dużo tutaj jest przez cały czas miejsca tak na nogi
Czy na głowę
A skoro już przy miejsce
Zobaczymy jeszcze bagażnik
Bagażnik ma pojemność 467 l co
Tradycyjnie dla Skody jest jedną z największych
Wartości spotykanych
W danej klasie
Jak widać się z Więc dość duży
Ale chciałam zwrócić waszą uwagę na
Jeszcze jedną sprawę mianowicie
Te wszystkie dodatki które tutaj są z jednej strony mamy jakieś praktyczne siatki
Mamy też taką
Gumowa mate
Która wypełnia podłogę bagażnika
Bo to są właśnie takie elementy które sprawiają że te schody są
Zawsze
Trochę bardziej praktyczne
Codzienny eksplatacji
Te kolejne rozwiązanie Steam key
Clever przez cały czas się w nowych
Modelach pojawiają
Jesteś tutaj moje ulubione rozwiązanie które Chciałam wam pokazać
Mianowicie
Schowana w drzwiach
Parasolka która akurat dzisiaj w ten deszczowy dzień
Naprawdę mi się
Przyda
Pod takim kątem tradycyjnych cech
Skala jest więc taką Skodą jak już dobrze znamy
Ale
Zobaczcie
Za kierownicą jest to jednak coś zupełnie
Nowego
No tutaj przede wszystkim
Wszystkim królują nowoczesne multimedia
Przede mną duży ekran który wypełnia
Miejsce gdzie jeszcze niedawno
Znajdowały się analogowe zegary koło mnie
Jeszcze więc
Ekran z wyrazistą obrazem
Jest bardzo rozbudowana
Funkcjonalnością bardzo szybko działający
No na tym froncie technologicznym
Skoda w ostatnich latach
Poczyniła naprawdę
Ogromny postęp
Co ciekawe Nowe Skody wyposażone są także w rozwiązanie dzięki
Którym
Ekran z tego telefonu
Jest przenoszony bezpośrednio na
Ten wyświetlacz
Składy w ostatnich latach poczyniły Naprawdę ogromny postęp
Co w przypadku
Owocuje także
Bardzo szerokim
Marzeniem zakresu ubezpieczeń
Ten model wyposażony jest już
Zaawansowane rozwiązania
A które zapobiegną temu żebym zjechał z
Do pasa ruchu
Wjechał film
Drogi czy zasnął za kierownicą
Ale czy ten model miałby być tak nudny w prowadzeniu że miałbym za kierownicą zasnąć
Przekonajmy się
Jak widzicie rzucam nowy model Skody od razu na głęboką wodę ponieważ wybrałem wkręt
Górska on drogę w której dodatkowo przed chwilą zszedł deszcz a więc mamy do czynienia naprawdę bardzo
Wymagającymi
Warunkami jak sobie skala z nimi
Radzi chyba wcześnie dobrze
Ale bez trudu
Układ kierowniczy jest taki typowy dla grupy Volkswagena
A więc może nie jest to
Ostatnie słowo Jeśli chodzi o precyzję czy o jakieś wciągające tutaj atrakcje no ale
To jest układ kierowniczy na którym można polegać
I przeciętnemu kierowcę w zupełności
Wystarcza Pewnie nawet bo się spodoba pod względem
Komfortu jaki zapewnia
Duży progres skala zanotowała także pod względem jednostek napędowych
Chociaż jest to progres której niekoniecznie się wszystkim podoba zniknęły te
Prostsze popularne na polskim rynku wersję silnikowe a zostały zastąpione
Tylko przez nowoczesne jednostki Turbo załadowane gamy otwiera
Silnik o pojemności zaledwie 1 litra No to jest
Przytnij prawa jednostka TFI
Przezornie wybrałem właśnie ją do swoich testów ponieważ to jest silnik który
Myślę z jednej strony będzie wzbudzał największe kontrowersje
Ale
Także z drugiej strony Myślę że będzie jednak najpopularniejszym wyborem
Na polskim rynku Skoda chwali się że podczas gdy poprzednich czyli Rapid bazowa
Na podwoziu modelu Fabia tutaj mamy już do czynienia z tą znaną platformą
B która wspiera między innymi Volkswagena Golfa czy też bardzo dobrze prowadzącego
Seata Leona No ale to jest nie do końca prawda ponieważ akurat skala korzysta z platformy nq
Ba0 a więc tego prostszego po zespołu który wspiera także na przykład Volkswagena Polo
Czytaj niżej pozycjonowane samochody w królestwie Volkswagena
Modelem
Skala Skoda wchodzi teraz Wyżej po tekst
Schodach motoryzacji
Hierarchii
Ale jednocześnie nie da się oprzeć wrażeniu że powstała według tych samych reguł które wcześniej dały nam już rap
Nie byłoby w tym nic złego gdyby nie fakt że ten nowy model jest znaczącą droższy
Jego cennik rozpoczyna się od wartości 60
6obcy
Co stanowi wzrost
Kilkanaście tys
Złoty
Wobec poprzednika
Najwyższa cena ma jednak swoje otwierać
Danie w bogatszym
Wyposażenie oraz wyższej jakości
Przez cały czas jest tak że
Zauważalnie niższa od tego dlaczego przez
Zwyczajni nas
Rywale w której
Skoda chcę teraz spać spać
Rywalizować
Rapid zakończył zeszły rok na
Jednego z dziesięciu najlepiej
Spadających się samo
Nie ulega wątpliwości
Właśnie że jego
4 wynik co najmniej
Powtórzyć jeśli nie poprawi