Skoda Octavia Scout po liftingu
Skoda Octavia przechodzi odświeżenie. Do zmodernizowanych wersji limuzyna, kombi i RS dołączyła kolejna - Scout.
Octavia Scout charakteryzuje się prześwitem zwiększonym o 30 mm względem Octavii kombi. Model zyskał nowy przód, który upodabnia ją do pozostałych "sióstr". Znakami rozpoznawczymi są wyraźniej zarysowana maska, szerszy grill oraz dodatkowe reflektory o krystalicznej formie. Światła wykonano w pełni w technologii LED, dodatkowo zmodernizowano też lampy przeciwmgielne i tylne. W zderzakach znajdują się srebrne wstawki, zaś podwozie, przewody hamulcowe i paliwowe są chronione przez plastikowe osłony.
We wnętrzu znajdziemy podgrzewane siedzenia i koło kierownicy. Zależnie od konfiguracji tylnej kanapy bagażnik mierzy od 610 do 1 740 l, natomiast szerokość otworu załadunkowego to 1 010 mm. Octavia Scout wyposażona jest we wszystkie technologie wymiany danych i synchronizacji z urządzeniami przenośnymi znane z najnowszej generacji modeli czeskiej marki. Topowy system nawigacyjny Columbus posiada wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala, hotspot WLAN i moduł LTE. Opcjonalnie dostępna jest też funkcja telefonu alarmowego, która w awaryjnych sytuacjach automatycznie zadba o zgłoszenie zdarzenia służbom ratunkowym i wskaże lokalizację samochodu.
Model w momencie rynkowego debiutu dostępny jest z trzema czterocylindrowymi jednostkami. Pierwsza to 1,8 TSI (180 KM), która pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 7,8 s, a jej prędkość maksymalna to 216 km/h. Zwolennicy motorów wysokoprężnych mogą wybierać spośród dwóch wariantów silnika 2,0 TDI - 150- i 184-konnego (odpowiednio przyspieszenie 0-100 km/h w 9,1 i 7,8 s, a prędkość maksymalna 207 i 219 km/h). Wszystkie egzemplarze posiadają napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Kąty natarcia i zejścia powiększono do 16,6 stopni z przodu i 14,5 stopni z tyłu.
Wśród funkcji poprawiających bezpieczeństwo można wymienić wspomaganie cofania, monitoringu martwego pola, awaryjne hamowanie w mieście czy Crew Protect Assit. Układ ten ogranicza skutki nieuchronnej kolizji poprzez zamknięcie szyb i okna panoramicznego, zaciśnięcie pasów bezpieczeństwa, oraz uruchomienie hamulca.
Źródło: Skoda
ll/Wirtualna Polska