Skoda Fabia/Scout
None
Nowa twarz małej Skody
Zaprezentowany w 1999 roku model pierwszej generacji stał się rynkowym przebojem, który pozwolił czeskiej marce zająć pierwsze miejsce w statystykach sprzedaży nowych aut w Polsce. Produkowany od 2007 roku model drugiej generacji też dobrze się sprzedaje, ale zdążył się już opatrzyć. Zdecydowano, że Fabia potrzebuje liftingu. Oto efekty.
Nowa twarz małej Skody
Pod maskę trafiły nowe silniki, które zgodnie z panującą obecnie modą na „downsizing” uzyskują więcej mocy z niewielkiej pojemności, dzięki zastosowaniu turbosprężarek. Mała Skoda może teraz być również wyposażona w 7-biegową skrzynię DSG. Z zewnątrz zmieniła się tylko przednia część nadwozia. Nowe reflektory, zderzak i maska wizualnie obniżyły nadwozie, poprawiając wygląd Fabii. Całkowitą nowością jest Fabia hatchback w wersji Scout.
Nowa twarz małej Skody
To oczywiście nie jest auto terenowe, ani nawet SUV. Fabia Scout występuje wyłącznie w wersjach z napędem na przednią oś.
Nowa twarz małej Skody
Prześwit jest taki sam, jak w zwykłej Fabii. Jednak za dopłatą 800 zł możemy otrzymać podniesione o 15 mm zawieszenie.
Nowa twarz małej Skody
Scouta wyróżniają relingi dachowe, zderzaki w „offroadowym” stylu, okalające nadwozie osłony z tworzywa sztucznego i zaprojektowane specjalnie dla tego modelu aluminiowe 16-calowe felgi. Za dopłatą można otrzymać większe, 17-calowe koła.
Nowa twarz małej Skody
W skład wyposażenia Scouta wchodzą także przednie światła przeciwmgielne i przyciemniane szyby, a wewnątrz aluminiowe nakładki pedałów i dywaniki z napisem Scout.
Nowa twarz małej Skody
W tej wersji nie są montowane silniki trzycylindrowe...
Nowa twarz małej Skody
...i słusznie, bo użytkownika skuszonego obietnicą terenowych możliwości auta czekałaby niemiła niespodzianka.
Nowa twarz małej Skody
Oprócz pięciodrzwiowej Fabii w wersji Scout oferowana jest również wersja kombi. Ten sam pakiet wyposażenia dostępny jest także dla Roomstera.
Nowa twarz małej Skody
Pod maską może się znaleźć jeden z siedmiu silników benzynowych o mocach od 60 do 105 KM lub czterech diesli o mocy od 75 do 105 KM.
Nowa twarz małej Skody
Wkrótce na rynku pojawi się również najmocniejsza wersja Fabii: RS z benzynowym silnikiem 1.4 o mocy 180 KM. Tak wysoką moc uzyskano dzięki zastosowaniu dwóch turbosprężarek.
Nowa twarz małej Skody
Wszystkie modele z manualną skrzynią wyposażono we wskaźnik podpowiadający optymalne momenty zmiany biegów, aby zachęcić kierowcę do oszczędnej jazdy.
Nowa twarz małej Skody
Benzynowe silniki 1.2 w wersji trzycylindrowej rozwijają moc 60 i 70 KM dla wersji 12V. W wersjach czterocylindrowych to już odpowiednio 86 i 105 KM. W późniejszym terminie do oferty zostaną wprowadzone jednostki 1.6 o mocy 105 KM oraz wersja 1.4 TSI o mocy 180 KM. Ofertę uzupełnia jednostka 1.4 o mocy 86 KM.
Nowa twarz małej Skody
Gamę diesli także otwiera trzycylindrowa jednostka 1.2 TDI o mocy 75 KM. Pozostałe silniki wysokoprężne mają pojemność 1.6 i moce 75, 90 oraz 105 KM.
Nowa twarz małej Skody
Krokiem w stronę oszczędności ma być również 7-biegowa skrzynia DSG. Wyposażona w nią Fabia z benzynowym silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM ma według producenta zadowalać się średnim spalaniem 5,3 l/100 km.
Nowa twarz małej Skody
Wszystkie silniki diesla wyposażono w filtr cząstek stałych i system wtrysku common-rail. Kolejnym obszarem rozwoju było obniżenie poziomu hałasu trzycylindrowych silników benzynowych 1.2 HTP.
Nowa twarz małej Skody
Facelifting Skody Fabia objął także wnętrze. Podniesiono jakość materiałów.
Nowa twarz małej Skody
Tablica zegarów wygląda teraz elegancko.
Nowa twarz małej Skody
System audio doposażono w złącza umożliwiające komunikację z praktycznie każdym nośnikiem plików z muzyką.
Nowa twarz małej Skody
Kierownicę ze zdalnym sterowaniem radiem i pokładowym komputerem "pożyczono" z modelu Octavia.
Nowa twarz małej Skody
Nowy jest także panel sterowania klimatyzacją.
Nowa twarz małej Skody
Nowy jest także panel sterowania klimatyzacją.
Nowa twarz małej Skody
Na wyglądzie zyskał też środkowy panel w którym po raz pierwszy montowany może być również fabryczny system nawigacyjny Amundsen, znany z większych modeli Skody.
Nowa twarz małej Skody
Fabia może się także pochwalić nowym rozwiązaniem w zakresie bezpieczeństwa. W razie nagłego hamowania system automatycznie włączy światła awaryjne, ostrzegając innych uczestników ruchu. Standardem są cztery poduszki powietrzne i ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania. Skuteczność hamulców poprawiono montując większe serwo.