2.0 TDI CR
Gdy debiutował ten dwulitrowy diesel, klienci od razu go pokochali. Gwarantował dobrą dynamikę, niskie zużycie paliwa i przyzwoitą kulturę pracy. Po kilku latach okazało się, że czar szybko pryska. Awaryjny układ wtryskowy oparty na pompowtryskiwaczach i pękające głowice spowodowały spadek zainteresowania tą wersją, a także spadek cen na rynku wtórnym.
Inżynierowie szybko wprowadzili kilka modyfikcacji z tą najważniejszą - zasilaniem typu common-rail. I tę wersję 2.0 TDI możemy polecić. Spotkamy ją w Octavii II i III, Yeti, a także Superbie. W podstawowej wersji generuje 140 KM i 320 Nm. Znajdziemy też odmiany o mocy 150 i 190 koni mechanicznych. Wysokoprężny motor cechuje się dobrą elastycznością i niskim zapotrzebowaniem na olej napędowy. W skutecznie wyciszonym Superbie w czasie jazdy niemal go nie słychać. Występuje z 6-biegową skrzynią manualną oraz z DSG.
Zalety: niskie zużycie paliwa, dobra dynamika.
Wady: niska kultura pracy zimnego silnika, opóźniona reakcja na redukcję biegu w DSG.
Gdzie montowany: Octavia II i III, Superb II i III, Yeti.
Typowe awarie: nietrwała pompa oleju, przedwczesne wycieranie się wałków i hydroregulatorów.