1.4 16V
W Fabii drugiej generacji pojawił się pancerny benzyniak o niewielkiej pojemności. 1,4-litrowy silnik z 16-zaworową głowicą generuje 86 KM i 132 Nm momentu obrotowego. Współpracuje z 5-stopniową przekładnią manualną i należy do wyjątkowo udanych konstrukcji koncernu VAG ostatniej dekady. Jego trwałość określa się na około 350-400 tys. kilometrów. Dzięki prostej konstrukcji niewiele zapłacimy za rutynowe przeglądy obejmujące wymiany rozrządu, oleju i filtrów. Ponadto stosunkowo niewielki motor gwarantuje we wspomnianej Fabii przyzwoite osiągi. Auto do setki rozpędza się w 12,3 sekundy i osiąga maksymalnie 174 km/h. To wystarczające parametry do miasta.
Zalety: prosta budowa, stosunkowo niskie zużycie paliwa, szerokie zaplecze niedrogich zamienników.
Wady: głośna praca na wysokich obrotach, przeciętna dynamika powyżej 100 km/h.
Gdzie montowany: Octavia I, Fabia I i II.
Typowe awarie: zamarzająca odma, nadmierne zużycie oleju, uszkodzenia modułu zapłonowego.