1.6 MPI
To jeden z najstarszych i najprostszych silników montowanych w autach marki Skoda. Znajdziemy go w Octavii pierwszej generacji, a także drugim wcieleniu tego kompaktowego modelu. Zadebiutował jeszcze w latach 90. i był wykorzystywany przez ponad dwie dekady, do czasu, gdy przyszła moda na dowsizing. Ma 8-zaworową głowicę, rozrząd realizowany z pomocą paska, wtrysk pośredni i plastikowy układ dolotowy. W zależności od rocznika generuje od 101 do 105 koni mechanicznych.
Dobrze współpracuje z LPG i nie wykazuje poważniejszych trudności eksploatacyjnych. Co ważniejsze, dostęp do części jest olbrzymi, a ceny poszczególnych elementów są relatywnie niskie. W drugiej połowie lat 90. montowano także wersję 75-konną. Cechuje się podobną trwałością, ale znacznie gorszą dynamiką i wyższym zużyciem paliwa.
Zalety: ogromna podaż tanich części zamiennych, wysoka trwałość, skuteczne działanie na LPG.
Wady: wysokie zużycie paliwa, czasem nierówna praca na wolnych obrotach.
Gdzie montowany: Felicia, Octavia I i II, Fabia II.
Typowe awarie: przepustnica przyczyniająca się do nierównej pracy silnika na wolnych obrotach.