7. 1,6 16V - Renault
Wbrew powszechnym opiniom udane konstrukcje silników ma na swoim koncie także koncern Renault, słynący z awaryjnych diesli 1,9 dCI i Laguny II - królowej lawet. Francuscy inżynierowie od lat z sukcesami wypuszczają na rynek motory benzynowe - zarówno wolnossące jak i wspomagane turbosprężarką. Co ciekawe, wiele z nich trwałością i wytrzymałością przewyższa niemieckie odpowiedniki. Bez wątpienia ciekawą propozycją dla amatorów jazdy na LPG jest znany z Megane II, Laguny I i II oraz Clio II i III benzyniak 1,6 16V. W zależności od rocznika i wersji generuje 107-110 KM. Taka moc w ciężkiej Lagunie to zdecydowania za mało, jednak Megane, a tym bardziej Clio z tym silnikiem sprawuje się nad wyraz dobrze. Zużywa niewielkie ilości paliwa, zapewniając więcej niż wystarczającą dynamikę. Ma też swoje wady. W trakcie jazdy z prędkością autostradową okazuje się co najmniej głośny. Wielopunktowy wtrysk paliwa pozwala na swobodną adaptację do spalania LPG. Mechanicy radzą, aby regularnie zmieniać olej, filtry i komplet
rozrządu - w ten sposób będziemy cieszyć się bezawaryjnością.