Silniki stworzone do współpracy z LPG
1. 1,6 MPI - Volkswagen Auto Group
Proste silniki benzynowe wraz z LPG pozwalają poczynić spore oszczędności podczas codziennej eksploatacji. Koszt instalacji dedykowanej do czterocylindrowego silnika wynosi około 2000-2500 złotych. Decyzji o montażu sprzyja także dwukrotna różnica w cenie między gazem, a olejem napędowym. Przedstawiamy zatem sprawdzone jednostki dobrze współpracujące z alternatywnym paliwem.
Jeszcze do niedawna Volkswagen uchodził za specjalistę w produkcji niezawodnych i bardzo trwałych silników benzynowych. Istotnie, do czasu wprowadzenia jednostek doładowanych TSI, silniki VW były niezniszczalne i godne polecenia. Jednym z nich jest 1,6 MPI. Czterocylindrowy benzyniak jeszcze nie tak dawno trafiał pod maski niemal wszystkich modeli koncernu VAG. Spotkać go możemy zarówno w popularnym VW Golfie IV i V, Skodzie Octavii I oraz II, Audi A3, a nawet Passacie B5 i B6. Benzynowa konstrukcja inżynierów z Wolfsburga otrzymała ośmiozaworową głowicę, a także wielopunktowy wtrysk paliwa - to za jego sprawą silnik wzorowo współpracuje z sekwencyjną instalacją LPG. Zdaniem mechaników 1,6 MPI nie cierpi na żadne poważne usterki, a regularnie serwisowany odznacza się bezawaryjną pracą i niskimi kosztami eksploatacji. Musimy przygotować się tylko na zużycie paliwa oscylujące wokół 9-10 litrów na 100 km.