8. 3,0 R6 - BMW
Dla kierowców szukających samochodu nadającego się do bezproblemowej eksploatacji na LPG z pozoru nie powinno się polecać skomplikowanych produktów BMW. Nie jest to jednak zasada. Starsze konstrukcje Bawarczyków z fachowo założoną instalacją gazową sprawują się nad wyraz dobrze, nie generując użytkownikowi dodatkowych zmartwień i wydatków. Bez wątpienia interesująco prezentuje się rzędowy, sześciocylindrowy silnik 3,0 dostępny w serii 3 E46 i serii 5 E39. Wyposażony we wtrysk wielopunktowy benzyniak doskonale nadaje się do współpracy z dopracowaną instalacją gazową. Musimy jednak liczyć się z jej wysoką ceną. Trzylitrowy motor dysponuje mocą 231 KM. Jak we wszystkich starszych silnikach BMW musimy uważać na sprzęgło wiskotyczne odpowiedzialne za uruchamianie wiatraka chłodnicy - jego awaria może doprowadzić do przegrzania silnika.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl