4. 1,4 Ecotec - Opel
Wśród niewielkich silników benzynowych znajdziemy wiele konstrukcji bardzo dobrze znoszących współpracę z instalacją gazową. Jednym z nich jest czterocylindrowa jednostka pochodząca z magazynów Opla. Silnik 1,4 z rodziny Ecotec trafiał pod maskę Corsy B, C, D, Astry I, II, III oraz Merivy pierwszej generacji. Starsze odmiany niemieckiej jednostki otrzymywały ośmiozaworową głowicę i generowały skromne 60 KM. W kolejnych latach w ofercie Opla pojawiła się zmodernizowana wersja silnika 1,4 dysponująca 16-zaworową głowicą. W finalnych wersjach jej moc wynosiła 82, 90 lub 100 KM, co w zupełności wystarczyło do sprawnej miejskiej jazdy. Użytkownik musi jednak szczególnie pilnować wymian paska rozrządu, który wytrzymuje zdecydowanie mniej, niż obiecuje producent - w efekcie zaniedbania może dojść do zniszczenia silnika. W niektórych egzemplarzach może również wystąpić zauważalne zużycie oleju silnikowego.