3,0 D - Mercedes
Kolejnym wzorcowym przedstawicielem grupy niezniszczalnych silników jest trzylitrowa konstrukcja wysokoprężna OM603, montowana między innymi w Mercedesie W124.
Inżynierowie stworzyli sześciocylindrową jednostkę w układzie rzędowym, bazującą na pięciocylindrowej OM616, oferowaną w dwóch wariantach. Największym zainteresowaniem kierowców i wielkim uznaniem mechaników cieszy się słabsza wersja - wolnossąca, dysponująca mocą 110 KM i momentem obrotowym na poziomie 191 Nm. Silnik niezbyt chętnie wkręca się na obroty, przez co znacznie lepiej czuje się podczas statecznej i leniwej jazdy.
Znacznie bardziej przyjazny współczesnemu kierowcy wydaje się mocniejszy, turbodoładowany wariant o mocy 147 KM (273 Nm). Zapewniał o wiele lepszą dynamikę w codziennych warunkach użytkowania. Aby pracował bezawaryjnie przez setki tysięcy kilometrów wystarczy regularnie wymieniać olej i filtry.